رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:بیشترین افراد مبتلا به کرونا در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دکتر فرزین رضاعی گفت: سالمندان جزء گروه‌های حساس و در معرض خطر در برابر بیماری کرونا هستند که نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

او با بیان اینکه بیشترین افراد مبتلا به کرونا در کردستان در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ سال قرار دارند، اضافه کرد: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان در سنین بیش از ۷۰ سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از ۱۶۶ مورد مرگ به علت کرونا در استان، ۱۲۲ نفر معادل ۷۳ درصد، سن بالای ۶۰ سال، ۱۹ نفر زیر پنج سال، ۱۲ نفر پنج تا ۱۰ سال و ۲۰ نفر هم بین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال هستند.

دکتر رضاعی با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از مبتلایان، ۲۱ تا ۳۰ ساله هستند، یادآور شد: در فاصله سنی ۳۱ تا ۴۰ سال ۲۲۱ نفر و در فاصله ۴۱ تا ۵۰ سال ۲۱۴ بیمار نیز در استان شناسایی شده است.

او بیماران ۵۱ تا ۶۰ ساله را ۲۱۳ بیمار اعلام کرد و گفت: بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان کردستان مربوط به سن بالای ۶۰ سال با ابتلای ۵۰۷ مورد گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: گروه سنی بالای ۶۰ سال با ۳۸ درصد ابتلا به کرونا بیشترین شمار مبتلایان در استان را به خود اختصاص داده است.

دکتر رضاعی با اشاره به توصیه‌های کلیدی برای سالمندان در شرایط حاضر، افزود: استفاده از ماسک، شستشوی دست‌ها حداقل ۲۰ ثانیه قبل و بعد از آماده‌سازی غذا، لمس سطوح و اشیا، دوری از تجمع در اماکن عمومی، استفاده از دستمال یکبار مصرف هنگام سرفه یا عطسه، رعایت فاصله اجتماعی و ضد عفونی کردن واکر، عصا و نرده‌ها نباید فراموش شود.

او با بیان اینکه فاصله اجتماعی به معنای انزوا و تنهایی افراد نیست، یادآور شد: انزوای اجتماعی می‌تواند تأثیر منفی در ایمنی و سلامت روان افراد مسن بگذارد بنابراین جوانان با تماس‌های غیر حضوری باید سالمندان را حمایت و ارتباطات اجتماعی را با روش‌های جایگزین تقویت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مبتلا امکان شدت بیماری در آن‌ها وجود دارد،گفت:با توجه به اینکه ویروس کرونا ضعیف نشده است لذا از شهروندان درخواست داریم تا قطع زنجیره این ویروس ماندن در خانه ورعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار