بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه ‌ای‌بی‌سی نیوز، ۷۴ درصد آمریکایی‌ها معتقدند قتل سیاه‌‍پوستان بی‌دفاع در آمریکا، نشانه‌ای از مشکلی بزرگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اکثر مردم آمریکا می‌گویند نژادپرستی و تبعیض در ارتباط با حقوق سیاه‌پوستان، مسئله‌ای فراگیر در آمریکاست.

پس از قتل «مایکل براون» و «اریک گاردنر»، دو جوان سیاه‌پوست در آمریکا در سال ۲۰۱۴، شبکه تلویزیونی ‌ای‌بی‌سی نیوز نظرسنجی انجام داد. در این نظرسنجی، ۴۳ درصد آمریکایی‌ها گفتند قتل دو جوان سیاه‌پوست در شهر‌های نیویورک و فرگوسن، نشانه‌ای از مشکلی بزرگتر در آمریکاست.

‌ای‌بی‌سی نیوز در روز‌های اخیر در آمریکا نظرسنجی مشابهی انجام داده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۷۴ درصد آمریکایی‌ها معتقدند قتل سیاه‌‍پوستان بی‌دفاع در آمریکا، نشانه‌ای از مشکلی بزرگتر است. به نظر این افراد، قتل «جورج فلوید» نشانه‌ای از مشکلی جدی‌تر در جامعه آمریکاست.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. این تصاویر نشان می‌دهد که جورج فلوید در نتیجه رفتار خشونت‌بار پلیس جان خود را از دست می‌دهد. او پیش از مرگ از مامور پلیس که زانویش را روی گردن او فشار می‌داد، خواسته بود که به او اجازه تنفس بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جنیان شیاطین شر و نکبتهای ملعونین کافر همان زامبیهای نژادپرستان فراعنه برده داران فاسد و فاسقین جنایتکاران دروغگویان دزدان و غارتگران قماربازان شکنجه گران باجگیران کلاهبرداران کودک کشان مظلوم کشان ظالمین ستمگران توطئه گران و فتنه گران پست فرومایه های بی عدالتهای بی حقوق بشر امروزی در کشور پهناور آمریکا مانند ترامپ و دارودستش و همپیمانانش در سر تا سر جهان هستند که باید نابود شوند و نابود هم می شوند توسط خردمندان آزاده اندیشان عادل عدالت خواه مومنین مستضعفین ستم کشیدگان سر تا سر جهان که این وعده خداوند جل جلاله است که مومنین مستضعفین وارثان و حاکمان کره زمین خواهند بود و شماره معکوس نابودیشان شروع شده . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۳۲ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
فکنم // این 74 درصدی که فرمودید ادم هایی زاغارتی هستن که هیچ پستی در مملکتشون ندارن // پستهای مملکتی دست اون 26 درصد هستن
آخرین اخبار