قاضی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای ممنوعیت استفاده از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل از سوی پلیس در اعتراض‌های نژادپرستانه اخیر را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، بروک جکسون، قاضی فدرال دِنوِر آمریکا، به پلیس این ایالت دستور داد از سلاح‌های شیمیایی مانند گاز اشک‌آور و اسپری فلفل برای مقابله با معترضان به نژادپرستی و قتل جورج فلوید استفاده نکند.

در دستور این قاضی فدرال آمده است: «اداره پلیس دنور در انجام وظیفه خود به عنوان پلیس درست عمل نکرده است.»

این دستور بروک جکسون روز جمعه، یعنی نهمین روز از تظاهرات گسترده مردم آمریکا به قتل وحشیانه جورج فلوید، شهروند سیاهپوست به دست پلیس این کشور، صادر شده است.

اداره پلیس دنور نیز در پیامی توئیتری در واکنش به این دستور جکسون نوشت: «ما حتما به این دستور که بخش اعظمی از آن در راستای قوانین و  خط مشی خودمان است، عمل خواهیم کرد.»

اخبار حاکی از آن است که پلیس دنور از گاز اشک‌آور، اسپری فلفل و اسلحه پرتاب نارنجک دودزا برای سرکوب تظاهر کنندگان استفاده می‌کند.

برای نمونه در چند روز گذشته پلیس با اسلحه پرتاب نارنجک به سمت ماشین مردی شلیک و پس از آنکه او از ماشین پیاده می‌شود، به دفعات به او اسپری فلفل می‌پاشد. این درحالی است که این مرد بارها فریاد می‌زند همسر باردارش در ماشین نشسته و از پلیس می‌خواهد به این رفتار خود پایان دهد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار