بیشترین مبتلایان کرونا در دشتستان بدون علامت هستند که با بیماریابی فعال مراقبان سلامت شناسایی‌شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: با راه‌اندازی سه مرکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته در این شهرستان تعداد مبتلایان بیشتری شناسایی‌شده‌اند که تا پایان قرنطینه خانگی تحت پیگیری و مراقبت مستمر قرار می‌گیرند.

ماریا خویش دوست افزود: تا کنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند که برای بیش از هزار و پنجاه نفر از آن‌ها آزمایش کرونا انجام گرفته و همگی آن‌ها به‌صورت سرپایی خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

او همچنین ادامه داد: در مجموع از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ نمونه آزمایش کرونا در بیمارستان و مراکز سرپایی انجام‌گرفته که تاکنون از این تعداد ۳۵۲ نفر مثبت گزارش‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: از ۳۵۲ مبتلا به کرونا در شهرستان دشتستان، ۹۸ نفر بهبودی قطعی یافته‌اند و ۲۴۶ نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند که مراقبان سلامت روزانه به‌صورت حضوری و تلفنی  آن‌ها را پایش می‌کنند و کارشناسان تغذیه و روان نیز مشاوره‌های تغذیه‌ای و روانی را به‌صورت تلفنی به بیماران ارائه می‌کنند.

خویش دوست بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهرستان دشتستان، ۲۵ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ مرکز سرپایی ۱۶ و ۲۴ به افراد زیر پوشش خود خدمات ارائه می‌کنند.

او گفت: مادران باردار، و بیماران زمینه‌ای و خاص به‌صورت مستمر از سوی مراقبان سلامت با شماره ۴۰۳۰ غربالگری می‌شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان  افزود: افرادی نیز که دارای علائم بیماری‌های حاد تنفسی ازجمله سرفه، تب بالا و تنگی نفس هستند و یا با افراد مثبت تماس داشته‌اند می‌توانند با مراجعه به این مراکز و معاینه به دست پزشک، از آخرین وضعیت جسمانی خود مطلع شوند.

خویش دوست تاکید کرد: مردم با رعایت نکات بهداشت فردی ازجمله شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، پوشیدن ماسک، لغو مسافرت‌های غیرضروری، حضور نیافتن در اجتماعات شلوغ، رعایت فاصله اشخاص با یکدیگر به ویژه بیماران دارای علائم حاد تنفسی، پوشش مناسب دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه، خودداری از دست دادن و روبوسی‌ و...، می‌توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های نفسی ازجمله کووید۱۹ پیشگیری کنند.

شهرستان دشتستان رتبه دوم مبتلایان به کرونا را در استان بوشهر دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.