فرماندار ویژه خرمشهر گفت: شورای اشتغال باید به سمت کارآفرینان برود ،کسانی که با فکرشان سرمایه تولید می کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، دکتر محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر در نشست شورای اشتغال این شهرستان از روند کار شورای اشتغال انتقاد کرد و گفت: این رویه کار و رویکرد شورای اشتغال خرمشهر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

او ادامه داد: نکته دیگر حوزه اشتغال این است که در آن به روی کارآفرینان بسته است و شورای اشتغال باید به سمت کارآفرینان برود ،کسانی که با فکرشان سرمایه تولید می کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: در شرایط کرونایی باید آمار واحدهای تولیدی که تعطیل شدند به فرمانداری ارسال می شد و از واحدهای تولیدی دفاع میکردید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: ما باید اعتباراتی که از طریق این سامانه کارا به طرح ها تخصیص پیدا کرده پیگیری کنیم به کجا رسیده و پیشرفت طرح ها در چه مرحله ای است و چند نفر مشغول شدند و آیا آن افراد بیمه هستند یا نه ، اینها در واقع جزو حوزه های نظارتی ما است.

حیدری گفت: در بدنه اداری خرمشهر کارشناسی صفر است و وقتی کارشناسی صفر باشد مدیر نیز توان آن گرفته می شود.

او با بیان اینکه شناخت مشکل ۵۰ درصد یافتن راهکار است، گفت: با شناسایی مشکل و دسته بندی موضوعات می توان راهکارهای مناسب برای رفع آن داشته باشیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر خاطر نشان کرد: الان تعداد فرصت های شغلی و کسانی که در صف اشتغال هستند به تفکیک ظرفیت‌ها و حوزه اشتغال باید شناسایی شوند.

حیدری  افزود : نظیر حوزه اشتغال خانگی بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام و معاونت علمی ریاست جمهوری ، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و سایر نهادها طرح های اشتغال و تسهیلات تامین می کنند باید تجمیع و یکی شوند.

او ادامه داد: شورای اشتغال باید با دهیاران ارتباط برقرار کنند و در روستاها ظرفیت های اشتغال را شناسایی کنند تا مهاجرت به شهر کاهش یابد و حاشیه نشینی کم می‌شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.