قهرمان المپیک گفت: در بحث فنی همه قهرمانان برای من قابل احترام هستند اما از نظر اخلاقی الگوی من، جهان پهلوان تختی است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن یزدانی در گفتگو با سایت اتحادیه جهانی کشتی درباره این سوال که الگویش در کشتی کیست گفت: این نیست که فقط یک نفر را الگوی خودم بدانم، بلکه سعی می‌کنم کشتی‌های قهرمانان ایران و جهان را ببینم و نکات لازم را از آن‌ها فرا بگیرم، اما از نظر اخلاقی الگوی من، جهان پهلوان تختی است و در بحث فنی همه قهرمانان برای من قابل احترام هستند و نمی‌توانم بگویم فقط از یک نفر الگو برداری می‌کنم.

دارده ۲ مدال طلای جهان درباره آخرین وضعیت خود پس از انجام عمل جراحی زانو، گفت: ۲ ماه است تمریناتم را بصورت فشرده، البته نه آنطور که قهرمانان تمرین می‌کنند، شروع کرده ام. خدا را شکر وضعیت پایم خوب است و اذیتم نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: قهرمانان کشتی به دنبال احداث آموزشگاه در روستا‌های مرزی


وی درباره این سوال که طی چند سال اخیر ۲۰ کیلو به وزنش اضافه شده و از وزن ۶۶ به ۸۶ کیلوگرم رسیده است و آیا برنامه‌ای برای رفتن به اوزان بالاتر را دارد یا خیر، گفت: حقیقتش این است که شرایط وزنی ام طی این سال‌ها من را مجبور می‌کرد به وزن‌های بالاتر بروم و حتی ۶ یا ۷ کیلو وزن کم می‌کردم که در این اوزان کشتی بگیرم. در قانون جدید، چون وزنم بالا رفته بود مجاب شدم به وزن ۸۶ کیلوگرم بروم. در حال حاضر با توجه به اینکه وزن طبیعی ام ۸۹ کیلوگرم است، کشتی گرفتن در وزن ۸۶ کیلوگرم برایم ایده آل است، اما اگر در آینده وزنم بالاتر برود قطعا به اوزان بالاتر خواهم رفت. دوست دارم در وزن‌های بالاتر هم کشتی بگیرم، اما الان شرایط وزنی ام این اجازه را به من نمی‌دهد.

نایب قهرمان جهان در پاسخ به این سوال که با توجه به شکست در ٢ مسابقه مقابل دیوید تیلور  چه درس‌هایی گرفته است اظهار کرد: قطعاً سعی می‌کنم اشتباهاتی که در مسابقات قبلی داشتم تکرار نکنم که این اشتباهات ممکن است فنی باشد یا مسائل روحی و روانی. سعی می‌کنم آن‌ها را کمتر کنم تا با شیوه جدیدی وارد مسابقات شوم و با تمرکز بیشتری به تک تک حریفان فک کنم و آنچه را که برنامه‌ریزی کرده‌ام را به نمایش بگذارم.

دارنده مدال برنز جهان درباره اینکه فکر می‌کند تا زمانی می‌تواند کشتی و مدال بگیرد گفت: امیدوارم تا زمانی که می‌توانم کشتی بگیرم خوشرنگترین مدال‌ها را در مسابقات جهانی و المپیک کسب کنم. تا جایی که بدنم اجازه دهد کشتی بگیرم تلاش می‌کنم با خوشرنگترین مدال با دنیای قهرمانی خداحافظی کنم؛ چه مدال المپیک باشد چه مسابقات جهانی. برنامه‌ریزی من حضور در المپیک ٢٠٢۴ است، اما بستگی به این دارد که آیا بدنم اجازه بدهد یا نه.

یزدانی درباره حریفان خود نیز اظهار داشت: بهترین حریفانم کامران قاسمپور و احمد بذری هستند و البته حریفان خوب دیگری هم دارم. فعلا این دو کشتی گیر جدی ترین رقبایم هستند اما ممکن است یک جوان بیاید و حریف مستقیم من شود.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت درمانی قهرمان سابق آسیا/ امیدواری برای بهبودی «محسن قاسمی» که زندگی نباتی دارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار