مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: پروانه بهره‌برداری نخستین اقامتگاه بوم‌گردی ویژه معلولان استان در چناران صادر شد.

محمد طاهریان‌مقدم مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اقامتگاه بوم‌گردی ریزه گل فقط اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی است که با توجه به اینکه مدیر آن از جامعه معلولان است کاملا برای معلولان مناسب سازی شده است.

او افزود: این اقامتگاه که برای معلولان مناسب سازی شده در یک طبقه و دارای چهار سوئیت و ظرفیت ۲۰ نفر با معماری سنتی و باسقف تیر پوش ساخته شده است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: روستای رادکان دارای ابنیه تاریخی منحصر به فردی از جمله برج تاریخی رادکان، مسجد قدیمی، حمام و آرامگاه خواجه رادکان و یخدان قدیمی است که هرساله پذیرای حدود نیم میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی است.

طاهریان‌مقدم بیان کرد: از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به رودخانه‌های دائمی و فصلی، دامنه کوه‌های هزارمسجد، محصولات باغی، غذا‌های سنتی، سرکه محلی و گیاهان دارویی نام برد.

او تصریح کرد:شهرستان چناران در فاصله ۵۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و وجود این اقامتگاه‌ها کمک زیادی به اقتصاد و رشد توسعه گردشگری شهرستان خواهد کرد.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار