مسئول سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: فیفا قصد زمین زدن ایران به عنوان بهترین تیم آسیا را ندارد.  

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس ترابیان مسئول سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال درباره خطر تعلیق فوتبال ایران را تهدید می‌کند، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم نبی زحمت زیادی کشیده است و اساسنامه فدراسیون فوتبال را نظم می‌دهد. به هر حال مبحث اساسی اساسنامه این است که مشکل حضور فرد سوم را در مجمع حل شود که این مسئله  با حذف برخی از آرا قابل برطرف شدن است.  

مسئول  سابق کمیته بین المللی فدراسیون فوتبال درباره اینکه به نظرش این آخرین مرتبه ارسال اساسنامه به فیفا است، بیان کرد: به نظرم کار عقب افتاده بود و امیدوار هستم که این آخرین مرحله ارسال اساسنامه به فیفا باشد و اگر ۳ مورد ایراد را برطرف کنند در آن صورت اساسنامه تایید می‌شود. به هر حال فیفا قصد ندارد  ایران عضو مهم خود که بهترین تیم آسیا است را به زمین بزند.  

ترابیان درباره اینکه گفته می‌شود آرای باشگاه‌ها را از ۶ به ۱۲ افزایش می‌دهند، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم و براساس تجربیات خود مطالبی را مطرح می‌کنم. مباحث بعدی اصلاح اساسنامه سخت نیست و فدراسیون فوتبال از عهده این مسائل برمی آید و قابل حل است.  

او درباره اینکه  حضور افتخاری وزیر ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون فوتبال باعث کاهش شان این وزارتخانه می‌شود، گفت: مطلع نیستم و نمی‌توانم درباره جزییات این موضوع صحبت کنم.  


بیشتر بخوانید: وزیر ورزش در مجمع فدراسیون فوتبال شرکت می‌کند


ما در مسائل مدیریتی مشکل داریم 

ترابیان درباره قهرش از فوتبال و فوتسال گفت: دلایل زیادی دارد و فدراسیون فوتبال خانه دوم من بوده است و ۲۲ سال در این فدراسیون زحمات زیادی کشیدم. این درست نیست که یک سال برای رای استیناف صبرکنیم و حکم نهایی پرونده قبل از ابلاغیه رسانه‌ای شود.   به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که در بسیاری از مسائل مدیریتی ورزش مشکل داریم و باید این مسائل تصحیح و درست شود. علاوه بر این  از ما گذشته است، اما این مشکلات برای جوان‌هایی که قصد مدیریت در فوتبال دارند باید حل شود. همچنین نظم مبتنی بر استاندارد‌های فیفا باید در فدراسیون فوتبال حاکم شود تا ما هم مثل سایر فدراسیون‌های دنیا مشکلی نداشته باشیم.  

ترابیان درباره اعتراض به رای کمیته استیناف بابت پرونده او و کفاشیان گفت: رای به ما ابلاغ نشده است و من برای پیگیری این موضوع به فدراسیون فوتبال آمدم و باید تکلیف مرا مشخص کنند.

اگر در پرونده محکوم شوم از فوتبال می روم 

مسئول سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال درباره اینکه صادر نشدن رای کمیته استیناف باعث شده که کفاشیان نتواند دوباره به فدراسیون برگردد و اینکه او اصل پرونده را قبول دارد یا نه! گفت: من نمی‌دانم که مقصر چه کسی است؟ علاوه بر این در یک برنامه تلویزیونی با مدارک و مستندات درباره پرونده‌ای که علیه من و کفاشیان در کمیته استیناف تشکیل شد توضیح دادم. همچنین اصلا رد مالی صورت نگرفته و پولی فرستاده نشده است. پلیس فتا هم در بحث ایمیلم جزییات را به طور کامل بررسی کرد و در آنجا مشخص شد که طرف مقابل ما تقلب کرده است. این موضوع روشن است و منتظر هستم این رای ابلاغ شود و اعاده حیثیت می‌کنم و آقایان باید در مقابل مردم درباره این پرونده صحبت کنند. اگر من در این پرونده محکوم شوم سرم را به زمین می‌اندازم و از فوتبال می‌روم.  

ترابیان درباره اینکه کفاشیان به علت برائت نشدن نمی‌تواند در فدراسیون فوتبال حضور یابد، گفت: من این موضوع را نمی‌دانم تا توضیح بدهم.  

مسئول سابق کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال درباره اینکه انجمن فرهنگی ایران- هلند گزینه‌ای به نام اروه رنار را معرفی کرد، گفت:اصلا این موضوع را تکذیب می‌کنم و انجمنی در ارتباط با اروه رنار وجود نداشت و من به طور شخصی مسئله مربیگری رنار برای تیم ملی فوتبال کشورمان را دنبال کردم و در ابتدا با مدیربرنامه هایش در سنگال صحبت کردم و حتی درباره همه مسائل قرارداد با هم بحث کردیم و تقریبا به توافق رسیده بودیم، اما تنها مشکل این بود که رنار به خاطر درگیری برای مسابقات جام ملت‌های آفریقا بیان کرد که از ماه ژوئن می‌تواند هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرد و ما فقط یک بازی فیفا دی را از دست می‌دادیم. البته دوستان عجله داشتند و پای کسی در این مورد وسط نبود.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.