حضور گردشگران در سواحل دریای خزر تعطیلات خرداد ما‌ه ۱۵ درصد بیشتر از پارسال بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران پس از جلسه ویدئو کنفرانسی با ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با انتقاد از رفتار برخی گردشگران و مردم در عادی انگاری کرونا، گفت: حضور مردم در تفرجگاه‌ها بویژه در سواحل دریای خزر در مقایسه با پارسال تا ۱۵درصد افزایش داشت و متاسفانه پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق نیز رعایت نشد.

او با بیان اینکه روزانه تا ۸۰ نفر در مازندران به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، افزود: اگر مردم فکر کنند همه چیز عادی شده و کرونا پایان یافته است دوباره شاهد اوج گرفتن کرونا خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: کرونا طرح‌های دریای خزر را وسیعتر کرد


استاندار مازندران گفت: همه صاحبان کسب و کار‌هایی  که به چرخه فعالیت بازگشتند تعهد دادند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و باید به تعهدشان عمل کنند.

او افزود: اگر واحد‌های صنفی موازین بهداشتی را رعایت نکند به رغم میل باطنی  جریمه و فعالیت آنان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدود می‌شود.

حسین زادگان گفت: کارشناسان پیش بینی کردند ویروس کرونا تا دوسال کشور را درگیر خود خواهد کرد به همین دلیل برای حفظ اقتصاد و سلامت مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با فعالیت اقتصادی ضروری است.

او ادامه داد: درآمد اصلی مردم مازندران از گردشگری است و چاره‌ای جز رسیدن به نقطه تعادل بین سلامت و معیشت با رعایت فاصله اجتماعی. بهداشت فردی نداریم.

استاندار مازندران افزود: شیوع کرونا در مازندران فقط این استان را درگیر نمی‌کند بلکه با توجه به حجم مسافری که تابستان به این استان سفر می‌کنند، مسافران و گردشگران نیز در خطر سرایت بیماری کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار