«آقای مکرتیچیانس در جبر جغرافیایی» اثر ایوب میرزایی در انتشارات نامه مهر منتشر شد.

ایوب میرزایی نویسنده در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتشار کتابش گفت:اولین رمانم با عنوان «آقای مکرتیچیانس در جبر جغرافیایی» در انتشارات نامه مهر منتشر شد. «مکرتیچیانس»  نام شخصیت اصلی رمان و داستان آن در واقع یک رئالیسم اجتماعی است این کتاب را درباره نبود بهداشت روانی آدم‌ها نوشت و این مسئله می‌تواند از گذشته فرد در او وجود داشته باشد.

« آقای مکرتیچیانس در جبر جغرافیایی » منتشر شد 

او افزود: اتفاقات رمان «آقای مکرتیچیانس در جبر جغرافیایی» در سه دوره زمانی رخ می‌دهد. برخی اتفاقات رمان در زمان حال رخ می‌دهد و  شخصیت آن یک کارمند آژانش هواپیمایی است که به دلیل نداشتن بهداشت روانی، یک توریست را به قتل می‌رساند. دوره بعدی ۲۰ سال قبل از زمان حال را روایت می‌کند و نشان می‌دهد این کارمند آژانس هواپیما در چه شرایط سختی کار می‌کرده است.

این نویسنده ادامه داد: فضای متافیکشنی در رمان «آقای مکرتیچیانس در جبر جغرافیایی» وجود دارد که بیشتر به دلیل نبود بهداشت روانی رخ می‌دهد؛ یک آقایی در ذهن کارمند آژانس هواپیمایی وجود دارد که او را وادار می‌کند توریستی را که به آژانس مسافرتی مراجعه کرده است به قتل برساند این آقا همان روح خبیث کارمند آژانس هواپیمایی است در واقع داستان رمان تقابل میان زشتی و زیبایی را بیان می‌کند.

او بیان کرد: هم اکنون رمان دیگری را با عنوان «سحرخیزان شهرآرا» در دست نگارش دارم این کتاب تفاوت جغرافیایی ایران را با کشور‌های دیگر نشان می‌دهد، چون خودم متولد سنندج و از کرد‌های ایران هستم به تحولات منطقه کردنشین ایران پرداختم.هم اکنون در حال نگارش این رمان هستم و هنوز ناشر آن مشخص نیست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۲۳:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بهداشت روانی معقوله مهمی است که در کشور ما کمتر بهش توجه شده باشد، امیدوارم این کتاب حداقل توانسته باشه به حداقل هایی در این باره اشاره کرده باشه
Netherlands
امیر
۱۹:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
در شرایط کنونی صنعت نشر و مشکلات دیگر حمایت از نویسندگان جوان و خوش ذوق است که منجر به شکل گیری نسل نو ادبیات میشود
آخرین اخبار