مدیر عامل اتحادیه دامداران استان اصفهان گفت: در دو ماه ابتدایی سال جاری شیر تولید شده در واحد‌های صنعتی استان اصفهان به بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

امیر زرگران مدیر عامل اتحادیه دامداران استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: کارخانجات تولید شیر استان اصفهان توانسته اند رتبه نخست  در حوزه میزان و کیفیت شیر تولیدی در کشور را از آن خود کنند و در همین راستا اقدامات و تسهیلات مهمی از سوی کارشناسان و مسئولان مربوطه این حوزه برای رونق این صنعت ارائه شده است که حاصل آن افزایش میزان تولید شیر واحد‌های صنعتی استان اصفهان به ۳ هزار و ۸۰۰ تن در سال جاری است.

او با اشاره به اینکه  استان اصفهان با تولید سالیانه بالغ بر ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار تن و همچنین رتبه اول در زمینه تولید شیر به ازای هر رأس گاو شیرده را به خود اختصاص داده است  افزود: سطح کیفیت شیر تولید واحد‌های صنعتی استان اصفهان دارای استاندار‌های بین المللی است و قابل رقابت با محصولات کشور‌های  اروپایی است.

اوادامه داد: صنعت شیر استان اصفهان یک صنعت اشتغال زا است به طوری که تاکنون بیش از ۶۵ هزارنفر از سال گذشته تاکنون در واحد‌های تولیدی این حوزه مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان اصفهان اضافه کرد: در مورد اشتغال زایی صنعت تولید شیر استان اصفهان اگر بخواهیم عمیق‌تر به این موضوع اشاره کنیم باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر در هر واحد تولید شیر استان بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار اند.

زرگران گفت: همچنین در استان اصفهان حدود هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و کاخانجات صنعتی تولید شیر با کیفیت وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار نفر بهره بردار داخل ان‌ها فعالیت دارنند.

او افزود: خوشبختانه با وجود رشد پتانسیل‌های ژنتیکی، افزایش بهره وری و بهبود تغذیه شاهد رشد میزان تولید واحد‌های صنعتی تولید شیر استان اصفهان در سال جدید هستیم.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان اصفهان اضافه کرد:متاسفانه با توجه به کاهش میزان مصرف سرانه شیردر کشور و به خصوص استان اصفهان و همچنین ایجاد تبلیغات منفی بر علیه محصول شیر و متصل نمودن آن به بحث شیوع ویروس کرونا در حال حاضر شاهد هیچ گونه صادرات محصولی در این حوزه نیستیم.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.