مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: ساماندهی خانه‌های بوم گردی گام مثبت و موثری در تقویت گردشگری استان زنجان است.

ساماندهی خانه های بوم گردی در زنجان انجام می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت:با ساماندهی ۸۰ خانه بوم گردی در سطح استان، رعایت استانداردها، شرایط ایمن و مناسب برای اقامت گردشگران مورد بررسی دقیق قرار گرفته است تا صنعت گردشگری در این استان سامان یافته‌تر شود.

ارجمند افزود: تنوع تعداد واحد‌های بوم‌گردی در زنجان موجب توسعه ظرفیت‌های گردشگری شده است. با ساماندهی این خانه ها، تقویت زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌وکار مرتبط با گردشگری و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان انجام می‌شود.

او تصریح کرد: با رونق بوم گردی مردم نقاط مختلف کشور و دنیا می‌توانند از فرهنگ، آداب ورسوم وآیین‌های بکر و دست نخورده مناطق مختلف، غذا‌های سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستا نشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.
 
ارجمند با اشاره به رشد واحد‌های اقامتی بوم‌گردی در شهرستان زنجان، خدابنده و ابهر تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی برای خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران و مسافران فعال در زنجان مهیا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود:با راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی و تنوع بالای آن‌ها در مسائلی از قبیل هزینه، طراحی، کاربری، موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی زمینه مناسبی برای معرفی جاذبه‌های مختلف، فرهنگی، اجتماعی، طبیعی، تاریخی و اقتصادی مناطق مختلف استان ر فراهم شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.