کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با استقرار توده هوای گرم بر روی استان هرمزگان بیشینه دما در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان رودان به ۵۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته رودان با دمای ۵۰ درجه سانتی گراد گرمترین شهر هرمزگان بود.


بیشتر بخوانید:رودان گرمترین شهر هرمزگان/ افزایش محسوس دما در روز‌های پایانی هفته


سی سی پور افزود: دمای هوا در بستک به ۴۸ و در میناب هم به ۴۶درجه سانتی گراد رسید.

او گفت: بیشینه دمای هوا در بندرعباس هم ۴۰ درجه سانتی گراد ثبت شد.

دمای هوای رودان به ۵۰ درجه سانتی گراد رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: هوای گرم امروز هم در سطح استان ادامه خواهد داشت و از فردا یکشنبه تا اواسط هفته با توجه به افزایش رطوبت نسبی کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوای در استان پیش بینی می‌شود.

سی سی پور گفت: امروز در ساعات ابتدایی صبح مه صبحگاهی و کاهش شعاع دید افقی پدیده غالب جزایر خواهد بود و شرایط برای تردد‌های دریایی در محدوده استان نیز مساعد است.

او با اشاره به اینکه در ارتفاعات استان هم در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، افزود: با توجه به وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی در جنوب شرق کشور، احتمال افزایش سرعت باد در مناطق شرقی استان و بروز پدیده گرد و غبار نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.