روزنامه وال استریت ژورنال طی گزارشی از افزایش ۴۸ درصدی آمار ورشکستگی‌های شرکت‌های آمریکایی طی ماه گذشته میلادی به خاطر کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، ورشکستگی‌های اعلام شده شرکت‌های تجاری در آمریکا در ماه می میلادی تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافته است. این افزایش استثنایی در پی همه‌گیری ویروس کرونا روی داده است.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی وال استریت ژورنال، تنها در ماه می ۷۲۲ شرکت در سراسر کشور ورشکستگی خود را اعلام کرده‌اند. این آمار نسبت به مقدار مشابه خود در سال گذشته میلادی دقیقا ۴۸ درصد افزایش یافته است.

از ماه مارس و شروع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۴۰ میلیون فرصت شغلی از بین رفته و آمار بیکاری به شکل بی‌سابقه‌ای رشد داشته است.

کنگره آمریکا طرحی حمایتی از اقتصاد آمریکا را تدارک دیده که ارزش آن‌ حدود چند تریلیون دلار گزارش شده، با این وجود بسیاری از صنایع تاثیرگذار در آمریکا همانند صنعت هوایی و نفتی در تلاش‌اند تا شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا را مجددا کسب کنند.

یک فعال اقتصادی در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال تاکید کرده که قرار نیست تا آثار منفی قرنطینه سراسری در جهان پس از بازگشایی مجدد به صورت جادویی از بین رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
تمام سهام ها رشد داشته تو امریکا. اینو هم بگین
آخرین اخبار