گرمای هوا تمایل افراد به استفاده از ماسک را کاهش و موارد ابتلا به کرونا را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: گرمای هوا در هفته‌های گذشته و روز‌های اخیر سبب کاهش تمایل افراد به استفاده از ماسک و دستکش و افزایش ابتلا افراد به کرونا شده است.

او افزود: حجم زیاد مسافر به مازندران، عادی انگاری ویروس کرونا، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و دستور العمل‌های بهداشتی سبب شد آمار ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل روند صعودی یابد.

بیشتر بخوانید: کاهش رفتار‌های بهداشتی مردم

دکتر جلالی با بیان اینکه کادر درمانی پس از ۱۱۰ روز فعالیت و مقابله با کرونا خسته هستند، ادامه داد: با افزایش موارد ابتلا به کرونا، این قشر پاسخگوی نیاز بیماران نخواهند بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۱۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ از دیروز تا امروز در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۸ بیمار نیز ترخیص شدند.

او افزود: ۷۴ بیمار مبتلا به کرونا اکنون در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری هستند که ۲۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

به صدا در آمدن زنگ خطر کرونا در مازندران با افزایش مسافرت‌ها

دکتر روحانی زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: فقط در ۲۴ساعت گذشته، ۶۰ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری و ۴۱ نفر مرخص شدند.

او با بیان اینکه ۲۶۵ بیمار کرونایی اکنون در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه بستری هستند، افزود: ورود مسافران به مازندران و تردد‌های درون استانی از تعطیلات عید فطر تاکنون افزایش یافته است و همزمان با کاهش فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی احتمال افزایش مبتلایان در چند روز آ ینده دور از انتظار نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست همچنان از ماسک و دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.