دستور معاون وزیر کشور برای جلوگیری از آتش‌سوزی بوستان‌ها و فضای سبز

جمالی‌نژاد با صدور بخشنامه‌ای بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستان‌ها خبر داد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور بخشنامه‌ای مجددا بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی در بوستانها، فضا‌های سبز شهری و روستایی و جنگل‌ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد.

در بخشنامه  جمالی نژاد به استانداری‌ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش سوزی در بوستانها، فضا‌های سبز و جنگل‌ها و مراتع واقع در شهر‌ها و روستا‌ها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش نشانی را افزایش می‌دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحد‌های ذیربط در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت‌های لازم از فضا‌های ذکر شده تاکید شده است.

نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن سازی اماکن فوق، برگزاری "مانور‌های آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع" بین تمام نیرو‌های امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آنها توسط شهرداری‌ها و دهیاریها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اجرای "دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع" با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداریها، دهیاریها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط‌زیست استان، سازمان‌های مردم‌نهاد، ... و اطلاع رسانی به موقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش سوزی با بهره گیری از ظرفیت‌های صداوسیما و خبرگزاری‌های استان، پایگاه‌های اینترنتی سازمانی، شبکه‌های مجازی و فضا‌های تبلیغات شهری و روستایی تاکید کرده است.

او همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منطور اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۲۲:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
آتش سوزیهای پی در پی ، نشان از نقشه جدید منافقین و دشمنان کشور است ، امیدواریم وزارت اطلاعات وارد عمل تا منشا و عوامل این خرابکاری‌ها را سریعا پیدا نماید