آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان از فردا در قزوین / استفاده از ماسک و دستکش در حوزه‌های امتحانی الزامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان از فردا هفدهم خرداد ماه در ۱۱۳ حوزه امتحانی آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم از فردا هفدهم خرداد ماه در ۱۱۳ حوزه امتحانی آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیرماه ادامه دارد.

به گفته او، در این مدت ۲۶ هزار و ۱۶۰ دانش آموز در امتحانات شرکت خواهند کرد که ازاین تعداد ۱۷ هزار و ۸۴۶ نفر در پایه نهم و هشت هزار و ۳۱۴ نفر در پایه دوازدهم هستند.

اصغری افزود: همه تمهیدات لازم برای برگزاری ایمن امتحانات نهایی در نظر گرفته شده است و خانواده‌ها بابت سلامتی فرزندان خود نگران نباشند.

اصغری با اشاره به ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از برگزاری آزمون افزود: در‌های سالن‌های آزمون، یک ساعت قبل از برگزاری آزمون باز می‌شوند و دانش آموزان با نظارت عوامل اجرایی آزمون و با فاصله زمانی و طولی مناسب وارد سالن می‌شوند تا خطر تجمع قبل از آزمون برطرف شود.

اصغری با بیان اینکه فاصله حدود ۲ متری برای حضور دانش‌آموزان در سر جلسه امتحان پیش‌بینی شده است، گفت: به همین منظورسالن‌های ورزشی مدارس با امکانات لازم و مواد بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شدند.

او اضافه کرد: ورود دانش آموزان به حوزه آزمون تنها با داشتن ماسک و دستکش امکان پذیر خواهد بود و دانش آموزان به جز نوشت افزار‌های لازم نباید هیچ وسیله‌ای به همراه داشته باشند.

اصغری با بیان اینکه نهایت زمان برگزاری آزمون‌ها بیشتر از ۲ ساعت نخواهد بود، گفت: آموزش و پرورش تلاش می‌کند که آزمون‌ها با نهایت دقت و سلامت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: کادر برگزاری امتحانات نیز موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش هستند.

اصغری با اشاره به دایر بودن کلاس‌های رفع اشکال پایه‌های مختلف آموزشی تا ۲۷ خرداد، گفت: در شرایط کنونی آزمون‌های دوره ابتدایی معلم محور و بر اساس ارزیابی معلم و فعالیت‌های مستمر در فضای مجازی دانش آموز انجام می‌شود.

۲۵۰ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی استان قزوین مشغول به تحصیلند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار