آشفته: یکی از مشکلات تیم ملی بانوان تغییرات زیاد در فدراسیون است/ بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند

لژیونر والیبال ایران در ترکیه در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.

مونا آشفته، لژیونر والیبال ایران که در لیگ ترکیه بازی می کند، در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن در ورزش بیان کرد: پیش از شیوع کرونا در ترکیه بازی های تیم من تمام شد. البته همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران ۲ بازی ما مانده بود اما در آن زمان کرونا به ترکیه نیامده بود و پس از انجام دادن آن ۲ دیدار، به ایران آمدم. متاسفانه تیم ما موفق به حضور در مرحله پلی آف لیگ دسته اول والیبال ترکیه نشد اما این مرحله به دلیل شیوع کرونا در این کشور به تعویق افتاد.

آشفته: یکی از مشکلات تیم ملی بانوان تغییرات زیاد در فدراسیون است/ بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند

او افزود: تیم های لیگ دسته اول ترکیه به ۲ گروه تقسیم شده و تیم شهرهای نزدیک به آنکارا و استانبول، در یکی از این گروه ها قرار گرفتند. تا جایی که یادم می آید فکر می کنم در نهایت قرار شد بازی های پلی آف هم برگزار نشود و ۲ تیم اول هر گروه به سوپرلیگ بروند.

یکی از مشکلات تیم ملی بانوان ایران، تغییرات مداوم در فدراسیون است

آشفته در خصوص وضعیت تیم ملی بانوان بیان کرد: در حال حاضر اردوهای تیم ملی برگزار نمی شود و این خیلی بد است. می توانستند شرایطی ایجاد کنند که بازیکنان با وجود شیوع کرونا به اردو رفته و تمرینات خود را انجام بدهند. یکی از مشکلات تیم ملی بانوان ایران، تغییرات مداوم در فدراسیون است. همچنین کادرفنی تیم ملی هم ثبات ندارد. این موضوع برای ما خیلی بد است چراکه مربی برای هماهنگ شدن با بازیکن و درک شرایط والیبالیست های ملی پوش زمان زیادی نیاز دارد. یکی از دلایل فاصله افتادن بین تیم ما با تیم های درجه اول جهان و آسیا، تعداد بازی های کم مان در طول سال است. همچنین تیم ما نسبت به این حریفان، یک سر سوزن هم تجربه ندارد و این هم دلیل خیلی مهمی است. برای رفع معضل باید بازی های تدارکاتی قدرتمندی انجام بدهیم و برگزاری بازی های سطح پایین بی فایده است.

کشورهای دیگر مانند ترکیه لیگی قدرتمند با تعداد تیم های زیاد دارند

وی خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر مانند ترکیه لیگی قدرتمند با تعداد تیم های زیاد دارند. تیم های حاضر در سوپرلیگ، دسته اول و دوم والیبال بانوان ترکیه زیاد است و این موضوع خیلی در عملکرد تیم ملی شان تاثیر گذار است. برخی تیم های خارجی برای پیشرفت، بازیکنان سایر کشورها را هم جذب می کنند.

۲ سال است در ترکیه بازی می کنم

لژیونر والیبال ایران در مورد حضور در ترکیه اظهار کرد: ۲ سال است در ترکیه بازی می کنم و حضور در این کشور نه تنها در والیبال بلکه در زندگی شخصی ام هم خیلی به من کمک کرد. با استفاده از تجربه حضور در ترکیه توانستم راحت تر تصمیم گرفته و نسبت به قبل مستقل تر باشم. ضمن اینکه تنها زندگی کردن سبب شد بتوانم به تنهایی مشکلات خود را حل کنم.

آشفته: یکی از مشکلات تیم ملی بانوان تغییرات زیاد در فدراسیون است/ بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند

در ترکیه به والیبال خیلی اهمیت می دهند

او افزود: من وضعیت سایر رشته ها در ترکیه را پیگیری نکردم اما در این کشور به والیبال خیلی اهمیت می دهند. طبق مشاهدات خودم و صحبتی که با افراد مختلف داشته ام، برای ترک ها والیبال خیلی مهم است‌. بیشتر مردم ایران، آقایان والیبالیست را می شناسند و این خیلی واضح است اما در ترکیه برعکس است و خانم های والیبالیست مشهورتر هستند چراکه تیم ملی بانوان این کشور مقام های زیادی کسب کرده و سال گذشته سهمیه المپیک گرفت. این مسائل در پیشرفت بانوان والیبالیست ترکیه در مقاطع سنی مختلف، تاثیرگذار است.

بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند

آشفته در خصوص حجاب در ترکیه خاطرنشان کرد: ترکیه یک کشور مسلمان است. ضمن اینکه سطح والیبال بانوان ترکیه به دلیل کیفیت و قدرت لیگ شان، استفاده از بازیکنان خارجی و هزینه زیاد خیلی بهتر از ما است. بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند. هرچند بسیاری از حامیان مالی فعال در لیگ ایران نسبت به گذشته قراردادهای بهتری می بندند اما مبالغ این قراردادها همچنان خوب نیست و البته آنها بخش زیادی از پول والیبالیست ها را هم پرداخت نمی کنند. این موضوع خیلی بد است. در ایران اسپانسر قوی وجود ندارد چراکه هرکسی نمی تواند برای تماشای بازی ما به سالن بیاید. حتی پدران و برادران ما هم نمی توانند در ایران به سالن بیایند و بازی ها را نگاه کنند.

آشفته: یکی از مشکلات تیم ملی بانوان تغییرات زیاد در فدراسیون است/ بازیکنان ایرانی از لحاظ مالی مشکلات زیادی دارند

برخی هم تیمی های من در تیم ملی، در ترکیه بازی می کنند

ملی پوشان والیبال درباره اهمیت به والیبال بیان کرد: در چنین وضعیتی اگر خود من هم وضعیت مالی خوبی داشته باشم، در والیبال هزینه نمی کنم. وقتی یک حامی مالی نمی‌تواند محصولش را تبلیغ کند، دلیلی ندارد برای حمایت مالی از یک‌تیم بانوان هزینه کند. برخی هم تیمی های من در تیم ملی، در ترکیه بازی می کنند و با هم در این کشور ارتباط نزدیکی داریم. تا جایی که بتوانیم در این کشور غریب به هم کمک می کنیم.

اختلاف زیادی بین دستمزدهای بانوان والیبالیست ما با ترکیه وجود دارد

آشفته در پایان در مورد بازی کردن با حجاب در ترکیه اظهار کرد: ترک ها می پرسند بازی کردن با حجاب برای من سخت نیست و آیا احساس گرما نمی کنم؟ هم تیمی هایم می گویند اگر خودمان را جای تو بگذاریم، نمی‌توانیم به این شکل بازی کنیم اما نمی دانند ما به بازی کردن با حجاب عادت کرده ایم. این درحالی است که ترکیه یک کشور مسلمان است اما وقتی برای برگزاری بازی با تیم ملی به کشورهای آسیایی می رویم، خیلی عجیب به ما نگاه کرده و احساس گنگی نسبت به حجاب ما دارند. همچنین اختلاف زیادی بین دستمزدهای بانوان والیبالیست ما با ترکیه وجود دارد و دست کم قیمت یک بازیکن والیبال در این کشور ۲ تا ۳ برابر است. به صورت مثال اگر در ایران یک میلیارد پول بگیرم در ترکیه ۲، ۳ میلیارد به من می دهند‌ چراکه هم ارزش پول شان بالاتر از ما است هم اسپانسرهای قدرتمندی در لیگ خوب این کشور حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار