قاسمی گفت: قرار است تا پایان امسال آثار تفریحی و گردشگری چشمه علی دامغان به عنوان چهاردهمین باغ ملی ایران در یونسکو ثبت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: مرحله مقدماتی ثبت جهانی چشمه علی دامغان در سازمان جهانی یونسکو انجام شده که قرار است تا پایان امسال این آثار تفریحی و گردشگری به عنوان چهاردهمین باغ ملی ایران در یونسکو ثبت شود.

او با بیان اینکه برای ثبت جهانی شدن چشمه علی دامغان ده میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی، محوطه سازی، احداث فضای تفریحی و احیاء باغ ایرانی اختصاص یافته است افزود: با به ثبت رسیدن این آثار در یونسکو باعث جذب بیشتر گردشگری خارجی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان تصریح کرد: سال گذشته ۴۸۹ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان دامغان بازدید کردند که ۱۷۳ هزار نفر از اینها  از چشمه علی بوده است و ۴۰۰ نفر آنان گردشگر خارجی از آمریکا اسپانیا ایتالیا بلغارستان و ترکیه بوده اند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
خیلی آب گوارایی داره و دبی بالایی داره این چشمه، در مسیر دامغان به ساری قرار داره ، اگه مسیر تهران به مشهد میرین، سر راه یک بیست سی کیلومتری فرعی داره به سمت چشمه علی، میتونید استراحت کنید اونجا بعد دوباره به مسیرتون در مسیر تهران مشهد ادامه بدین، وسط کویر جای جالبیه، مخصوصا مسیر تهران مشهد همه اش بیابون، جای خوبیه برای استراحت