آتش دامان بخش آبژدان به مرکزی اندیکا را گرفت

بخشدار مرکزی اندیکا از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع بخش آبژدان و پیشروی تا منطقه شیرین آب بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باقر اسماعیل زاده بخشدار مرکزی اندیکا گفت: شعله‌های آتش، جنگل‌ها و مراتع بخش آبژدان اندیکا را درنوردید و به منطقه شیرین آب بخش مرکزی این شهرستان رسید.

او با بیان اینکه نیرو‌های محلی و امدادی هم اکنون در منطقه مستقر شده و در حال کنترل آتش هستند، اظهار داشت: شدت آتش سوزی بسیار زیاد است و از ۲ روز گذشته جنگل‌ها و مراتع زیادی در این شهرستان را به خاکستر تبدیل کرده است.

اسماعیل زاده به ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های کرچل و آب بید اندیکا که از روز سه شنبه آغاز شده اشاره و بیان کرد: نیرو‌های امدادی دیگری در حال روانه شدن به محل آتش سوزی هستند که امیدوارم با تلاش آن‌ها تا ساعتی دیگر شاهد مهار آتش سوزی باشیم.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است و حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل در اندیکا وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان بلوط و ۱۰ درصد دیگر گونه‌های درختی دیگر هستند..

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.