حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امام خمینی (ره)، قیام پانزدهم خرداد را مقابله علیه تحجر و ظلم می‌دانستند

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: بعضی نهضت امام (ره) را به قیام علیه مظاهر ضد فرهنگی مثل وضعیت فاجعه بار بی بند و باری تقلیل می دهند، در حالی که خود امام (ره) در این باره نظر متفاوتی داشتند.

//قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و دبیرکل حزب مستقل واعتدال ایران در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قیام ۱۵ خرداد ۴۲، گفت: بسیاری افراد امروز درباره چرایی نهضت امام (ره) در پانزدهم خرداد سال۴٢ بحث های زیادی مطرح کرده اند. به راستی چه شد که امام خمینی (ره) تصمیم به قیام گرفتند و این قیام علیه چه چیزهایی انجام گرفت؟ واقعیت تلخی در دوران پیش از انقلاب وجود دارد و آن این است که بسیاری از روحانیون امام راحل را در قیام علیه شاه تنها گذاشتند.

او ادامه داد: بعضی، نهضت امام (ره) را به قیام علیه مظاهر ضدفرهنگی مثل وضعیت فاجعه بار بی بند و باری تقلیل می دهند، در حالی که خود امام خمینی (ره) در این باره نظر متفاوتی دارند؛ ایشان قیام مردم را علیه را دو چیز معرفی می کنند: تحجر و ظلم.

حشمتیان افزود: متاسفانه امروز بعد از بیش از نیم قرن که  از قیام ۱۵ خرداد می گذرد و ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نه تحجر تمام و نه ظلم ریشه کن شده است و آنانی که بر مسند قدرت بوده و هستند، به فکر رفع تحجر و ظلم نبوده و نیستند و یا نمی توانند این دو مرض را ریشه کن کنند. پیشنهاد‌ می کنم متفکران و فرهیختگان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: 15 خرداد ، ارتحال امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار