کارشناس مذهبی گفت: شناخت امام از افراد و جامعه، عمل به تکالیف و وظایف الهی و انسانی و دشمن‌شناسی دقیق از رموز موفقیت امام در هدایت انقلاب بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محسن مشرفی اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرزند یک شخصیت عالم انقلابی بودند و در خانواده انقلابی و اندیشمند به دنیا آمده و با طی مدارج علمی و دینی به تقوا رسیدند.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) فرزند یک شخصیت عالم، وارسته و انقلابی بود، در خانواده انقلابی و اندیشمند به دنیا آمد و با طی مدارج علمی و دینی به درجات عالیه علم و تقوا رسیدند.

کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) معدن آرامش در عین اقدامات انقلابی بود و توانست قلب میلیون‌ها مسلمان و غیر مسلمان را تسخیر کند، بیان داشت: نفوذ کلام امام راحل در جهان اسلام فراتر ار مرز‌های جغرافیایی بود و تأثیر عمیقی بر دنیای جدید و به خصوص امت اسلامی داشت.

مشرفی‌مقدم عنوان کرد: مبانی الهی و انسانی امام خمینی (ره) از ایشان شخصیتی محبوب در بین مردم ساخته است و امام فقط محبوب شهر، منطقه و کشور خاصی نیست بلکه انسان‌های آزادی‌خواه زیادی عاشق و شیدای ایشان شده‌اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) ظرفیت بزرگ دین و جامعیت اسلام را به نمایش گذاشتند و اثر وحدت در جامعه را نشان دادند، تبیین کرد: محبوبیت امام خمینی (ره) حاصل صحت در مبانی فکری، روش و پایگاه‌های مردمی است.

کارشناس مذهبی ایمان به هدف، ایمان به راه و مسیر، ایمان به مردم و ایمان به خدا را از عوامل موفقیت امام دانست و تصریح کرد: شناخت امام از افراد و جامعه، عمل به تکالیف و وظایف الهی و انسانی از رموز موفقیت امام در هدایت انقلاب است.

مشرفی‌مقدم بر لزوم تبیین اصول مکتب حضرت امام (ره) برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: شناخت شاخصه‌ها، اندیشه و راه امام برای تداوم انقلاب و حفظ دستاورد‌های آن از اهمیت بسیار برخوردار است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نسل جوان نیازمند به شناخت اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هستند که گفتمان دینی با نسل جوان و پاسخ به شبهات آن‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس مذهبی حرکت بر مبنای اصول انقلابی و دشمن‌شناسی را از دیگر شاخصه‌های امام ذکر کرد و بیان داشت: امام خمینی (ره) در عین حال که عالم و فقیه دین بود، سیاستمدار، فیلسوف، مبارز خستگی ناپذیر و یک حاکم اجتماعی سیاسی برای آزادی‌خواهان بود.

مشرفی‌مقدم بر لزوم حفظ دستاورد‌های امام را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به دنیا نشان داد که می‌توان در مقابل قدرت‌ها ایستادند و ابهت غرب و شرق را در هم شکسته و گفتمان جدیدی را به دنیا معرفی کردند.
 
منبع: فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۲۳ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
ممنون نوشته های خوبی بود
آخرین اخبار