معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: تاکنون پیش ثبت نام بیش از ۱۹ هزار دانش آموز کلاس اولی در مدارس استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس برگزاری آزمون و هر گونه مصاحبه از دانش آموزان در مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است.

 ایرج بیت اللهی افزود: برنامه ریزی و تمهید مقدمات برای ثبت نام دانش آموزان در محیطی امن و آرام و تحقق تکریم و کرامت انسانی از ماموریت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت  است.

او گفت: کاهش تمرکز و تفویض اختیار به مناطق و مدارس این فرصت را برای مدیران فراهم ساخت که خلاقیت و ایجاد ساز وکار‌های مناسب با توجه به شرایط جغرافیایی، بومی و محلی جهت اجرایی نمودن فرآیند ثبت نام دانش آموزان داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، باید از همه‌ی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی برای سهولت ثبت نام و جلوگیری از ازدحام جمعیت و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی استفاده شود.
بیت الهی همچنین راه اندازی و استفاده از سامانه الکترونیکی جهت نوبت دهی و پیش ثبت نام دانش آموزان با توجه به منابع و امکانات مدرسه و منطقه مورد تاکید قرار داد.

او بااشاره به راه اندازی شبکه شاد با هدف استمرار یادگیری و یاددهی دانش آموزان و تداوم جریان آموزش در ایام تعطیلی مدارس گفت: این موضوع یک تحول آموزشی است و مدیران مدارس از این ظرفیت جهت معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی، منابع و نوع امکانات جهت اطلاع دانش آموزان و خانواده‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.