توفان گرمسیری آماندا و کریستوبال در آمریکای مرکزی شماری کشته و ناپدید برجای گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی اعلام کردند بر اثر توفان گرمسیری آماندا و کریستوبال در آمریکای مرکزی، دستکم ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات السالوادور اعلام کردند بر اثر دو توفان آماندا و کریستوبال، ۲۰ نفر (۱۴ مرد و ۶ زن) جان خود را از دست دادند و ۱۳ نفر نیز ناپدید شده‌اند.

دولت السالوادور ساعاتی پیش از مرگ ۲۷ نفر و شش ناپدید در این کشور خبر داده بود، اما سپس این آمار را اصلاح و اعلام کرد در انتشار ارقام مربوط به شرایط اضطراری در کشور اشتباهی روی داده است. بر اثر توفان ۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳ نفر نیز ناپدید شده‌اند.

همچنین توفان آماندا که از روز یکشنبه منطقه آمریکای مرکزی را درنوردیده است، جان دستکم چهار نفر را در هندوراس و جان دو نفر را نیز در گواتمالا گرفته است.

توفان آماندا و توفان کریستوبال که از روز چهارشنبه وارد این منطقه شده است، موجب جاری شدن سیل، رانش زمین‏ قطعی آب و برق شده است.

بنابر اعلام دولت السالوادور، حدود دو هزار خانه «کاملا ویران» شده است و ۱۱ هزار و ۱۷۹ نفر نیز منطقه را تخلیه کرده و به ۲۱۰ پناهگاه در سراسر کشور انتقال یافته‌اند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که بارش شدید باران در السالوادور احتمالا تا روز جمعه یا شنبه ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار