شادلو گفت: با وجود آنکه رشد تولید محصولات باغی همانند سال گذشته نیست، اما کمبودی در تامین نیاز داخل نداریم.

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شرایط تولید محصولات باغی را مساعد دانست و گفت: با توجه به بارندگی‌های متناوب و عدم تهدید سیل در استان‎ها، تولید محصولات باغی از وضعیت مساعدی برخوردار است.

او افزود: امسال شرایط آبگیری سد‌ها به گونه‌ای است که به سبب بارش‌های مناسب، وضعیت متعادل است.

شادلو ادامه داد: علی رغم شرایط مساعد، تولید محصولات باغی همانند سال گذشته نیست، اما برقراری تعادل تا حدودی می‌تواند کمبود تولید را جبران کند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه تولید محصولات باغی در سال گذشته ۲ برابر متوسط تولید بود، بیان کرد: امسال پیش‎بینی‌ها حاکی از آن است که تولید محصولات باغی به سبب نبود سرمازدگی، سیل و تگرگ مناسب باشد، از این رو برنامه‎ریزی برای صادرات امری ضروری است.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با تاکید بر روند تعادل بازار محصولات کشاورزی بیان کرد: سال گذشته تولید محصولات باغی به سبب سرمازگی بهاره قابل توجه نبود و در هر صورت بحث تولید ملاک نیست چرا که استمرار در روند تولید و توزیع و رسیدن به نقطه تعادل حائز اهمیت است.

وی با انتقاد از رشد ۳ برابری هزینه‌های تولید بیان کرد: افزایش چند برابری قیمت سموم لطمه جدی به تولید وارد می‌کند و منجر به خروج سرمایه از بخش کشاورزی می‌شود

به گفته شادلو، هم اکنون ۲۰ درصد مراحل تولید را پشت سرگذرانده‌ایم و ۸۰ درصد دیگر پیش روست که امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب بازار کمتر دچار حوادث طبیعی شود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران افزود: با استمرار شرایط مساعد اقلیمی انتظار می‌رود کیفی بودن محصول بتواند کمبود تولید نسبت به سال ما قبل را جبران کند.

او با اشاره به اینکه کمبودی در تامین نیاز بازار داخل نداریم، بیان کرد: بازار‌های صادراتی باید پا برجا بماند و نباید با اتخاذ تصمیمات یک شبه صادرات قطع و وصل شود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان انتظار می‌رود شاهد رونق صادرات باشیم تا رشد تولید محصولات باغی دچار خدشه نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
کمبود وجدان کاری داریم
آخرین اخبار