ترامپ: فکر نمی‌کنم نیازی به استفاده از ارتش برای مقابله با اعتراضات باشد

رئیس‌جمهور آمریکا با عقب‌نشینی از مواضع خود اعلام کرد تصور نمی‌کند نیازی به ارسال نیرو‌های ارتش به شهر‌های این کشور برای سرکوب تظاهرات سراسری وجود داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزمکس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این گفته بود اگر امنیت به ایالت‌ها بازنگردد ارتش وارد عمل می‌شود، با عقب‌نشینی از مواضع خود اعلام کرد تصور نمی‌کند نیازی به ارسال نیرو‌های ارتش آمریکا به شهر‌ها برای سرکوب اعتراضات وجود داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با نیوزمکس در پاسخ به سوالی درباره ضرورت ارسال نیرو‌های ارتش برای مقابله با اعتراضات گفت: «بستگی دارد. فکر نمی‌کنم مجبور شویم چنین کاری کنیم. از اختیارات قدرتمندی برای انجام این کار برخورداریم.»

پیش از این اما مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا مخالفت خود را با استقرار نیروی نظامی ارتش برای مهار اعتراضات در آمریکا ابراز کرده بود.

در حالی که تظاهرات سراسری در ایالات متحده آمریکا در محکومیت نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی همچنان ادامه دارد، ترامپ در این مصاحبه گفت در صورت نیاز اقدامات بیشتری برای مقابله با معترضان انجام خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: نارضایتی مردم آمریکا از ترامپ و همدردی با معترضان

عقب نشینی وزیر دفاع آمریکا از تصمیم خود پس از حضور در کاخ سفید


ترامپ تاکید کرد: «استفاده از گارد ملی مرسوم است و گارد ملی ما بسیار قوی است. درباره اینکه آیا از این هم فراتر خواهیم رفت باید بگویم مطمئنا در صورتی که نیاز شود بله.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «گروه‌های تبهکار زیادی در داخل جمعیت معترضان وجود دارند. داخل این‌ها ما آنتیفا، آنارشیست‌ها، تروریست‌ها و غارتگران را داریم. آدم‌های بد زیادی داخل این گروه‌ها هستند.»

با این حال کاخ سفید روز گذشته با وجود اذعان به غیرقانونی بودن قتل جورج فلوید، تاکید کرد اگر نیاز باشد رئیس‌جمهور به قانون شورش متوسل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ترامپ: برای بازدید به پناهگاه کاخ سفید رفتم و نه ترس از معترضان!!! .
ترامپ تروریست جنایتکار دروغگو چرا قبل از این قیام و انقلاب مردمی ضد نژادپرستی و ضد بی عدالتیها و تبعیضهای مختلف اجتماعی در آمریکا شروع بشه نرفته بودی از پناهگاه کاخ سفید بازدید کنی ؟!!! شماره معکوس نابودی تو و دارو دسته سفاک نژادپرستت و همپیمانانت شروع شده و به زباله دان تاریخ بشریت جهنم اسفل السافلین انداخته خواهید شد به زودی زود پیروزی قیام انقلاب کنندگان مردم رنگین پوستان و مستضعفین و ستم کشیدگان و محرومان بینوایان فقیران تهی دستان بیچارگان درماندگان نزدیک است و بدانید که این قیام و انقلاب نه متعلق به دمکراتهاست و نه متعلق به دیگر جناهای سیاسی آمریکاییهاست متعلق به مردم مومنین مستضعفین آزاده اندیشان عادل عدالت خواه آمریکاست که صدها ساله ظلم و ستم فراعنه برده داران نژادپرستان ظالم و ستمگر را تحمل کرده اند متعلق به مومنین مستضعفین و آزاده اندیشان خردمندان عادل سر تا سر جهان است . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
الله اكبر
آخرین اخبار