انتقاد مسئول حقوق بشر سازمان ملل از نژادپرستی ساختاری در آمریکا

میشل باشله از "نژادپرستی ساختاری" در آمریکا انتقاد و درباره "حمله بی سابقه" به خبرنگارانی که اعتراضات مردمی در این کشور را پوشش می‌دهند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل از "نژادپرستی ساختاری" در آمریکا انتقاد و درباره "حمله بی سابقه" به خبرنگارانی که اعتراضات مردمی در این کشور را پوشش می‌دهند، ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، میشل باشله تاکید کرد: اگر آمریکا می‌خواهد رو به جلو حرکت کند، نارضایتی‌های مربوط به اعتراضاتی که در صد‌ها شهر آمریکا روی داده است، باید شنیده شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: صدا‌هایی که خواهان پایان یافتن کشتار آمریکایی‌های آفریقایی تبار غیرمسلح هستند، باید شنیده شوند. همچنین صدا‌هایی که خواهان پایان یافتن خشونت پلیس هستند و صدا‌هایی که خواهان پایان یافتن نژادپرستی ساختاری و رایج در جامعه آمریکا هستند، باید شنیده شوند.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که هزاران نفر در سراسر آمریکا علیه نژادپرستی پلیس در پی مرگ جورج فلوید تظاهرات کرده اند. باشله همچنین بر لزوم رهبری سازنده و روشن در آمریکا برای گذراندن این کشور از بحران تاکید کرد. وی گفت: "به ویژه در طول بحران، یک کشور نیاز دارد که رهبرانش نژادپرستی را به صراحت محکوم کنند؛ بیاندیشند که چه چیزی مردم را به نقطه جوش رسانده است؛ گوش کنند و درس بگیرند؛ و اقداماتی را اتخاذ کنند که واقعا به نابرابری‌ها بپردازد".

در این بیانیه همچنین به "گزارش‌های معتبری درباره توسل بی جهت و نامتناسب ماموران انتظامی به زور" در جریان این اعتراضات اشاره شده است. باشله به ویژه درباره گزارش‌هایی ابراز نگرانی کرد که دست کم ۲۰۰ خبرنگار هنگام پوشش اعتراضات مورد حمله قرار گرفته یا دستگیر شده اند.

وی گفت: آن چه اتفاق افتاده، یک حمله بی سابقه به خبرنگاران است. با توجه به این که آزادی بیان و رسانه‌ها از اصول بنیادی آمریکا است، که برای هویت این کشور اهمیت دارد، این مسئله تکان دهنده‌تر می‌شود. گزارشگران باید بتوانند به دور از حملات یا سرکوب، فعالیت‌های مهم خود را انجام دهند.

باشله همچنین درباره اظهارات برخی که می‌خواهند معترضان را تروریست بخوانند، به شدت ابراز نگرانی کرد. وی همچنین، اذعان کرد "نژادپرستی ساختاری و خشونت پلیس" در سراسر جهان به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
ترامپ: برای بازدید به پناهگاه کاخ سفید رفتم و نه ترس از معترضان!!! .
ترامپ تروریست جنایتکار دروغگو چرا قبل از این قیام و انقلاب مردمی ضد نژادپرستی و ضد بی عدالتیها و تبعیضهای مختلف اجتماعی در آمریکا شروع بشه نرفته بودی از پناهگاه کاخ سفید بازدید کنی ؟!!! شماره معکوس نابودی تو و دارو دسته سفاک نژادپرستت و همپیمانانت شروع شده و به زباله دان تاریخ بشریت جهنم اسفل السافلین انداخته خواهید شد به زودی زود پیروزی قیام انقلاب کنندگان مردم رنگین پوستان و مستضعفین و ستم کشیدگان و محرومان بینوایان فقیران تهی دستان بیچارگان درماندگان نزدیک است فقط باید متحد و یکپارچه و هماهنگ و شجاعانه و ایثارگرانه و شبانه روزی پایمردی کنید و از دیکتاتورها فراعنه برده داران مستکبرین نژادپرستان نهراسید و نترسید و ایستادگی کنید تا پیروزی نهایی مداومت داشته باشد و بدانید که این قیام و انقلاب نه متعلق به دمکراتهاست و نه متعلق به دیگر جناهای سیاسی آمریکاییهاست متعلق به مردم مومنین مستضعفین آزاده اندیشان عادل عدالت خواه ستم کشیدگان مظلومان آمریکاست که صدها ساله ظلم و ستم فراعنه برده داران نژادپرستان ظالم و ستمگر را تحمل کرده اند متعلق به مومنین ستم کشیدگان مستضعفین مظلومان و آزاده اندیشان خردمندان عدالت خواهان عادل متحد و یکپارچه سر تا سر جهان است . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار