کاخ سفید: اگر نیاز باشد ترامپ به قانون شورش متوسل خواهد شد

کاخ سفید با وجود اذعان به غیرقانونی بودن قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست این کشور، تاکید کرد اگر نیاز باشد رئیس جمهور به قانون شورش متوسل خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، کاخ سفید اعلام کرد چنانچه شرایط اعتراضات ایجاب کند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به قانون شورش متوسل خواهد شد.
 
کاخ سفید با وجود اذعان به اینکه جورج فلوید به صورت غیرقانونی به قتل رسیده است، اعلام کرد اگر نیاز باشد رئیس جمهور به قانون شورش متوسل خواهد شد.
 
در همین حال سخنگوی کاخ سفید گفت مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا همچنان در منصب خود باقی خواهد بود و اگر رئیس جمهور اعتماد خود را به او از دست داده باشد شما را از آن مطلع خواهد کرد.

پیش از این مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا طی اظهار نظری مخالفت خود را با استقرار نیروی نظامی ارتش برای مهار اعتراضات در آمریکا ابراز کرده بود.

اسپر گفت که با موضوع استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا برای سرکوب اعتراضات آن هم با استناد به قانونی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مخالف است.

رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه تهدید کرد که در صورت عدم توانایی مسئولان ایالتی در کنترل اعتراضات، شخصا برای کنترل اوضاع شهر نیویورک مداخله خواهد کرد.

نیویورک طی روز‌های اخیر شاهد اعتراضات گسترده‌ای نسبت به نژادپرستی نهادینه شده در جامعه آمریکا بوده است.

ترامپ در گفت‌وگو با رادیو فاکس‌نیوز گفت: «اگر آن‌ها نتوانند ناآرامی‌ها را مدیریت کنند، من آن را فوری و سریع حل خواهم کرد».

رئیس جمهور آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته از سران ایالت نیویورک خواسته تا در مورد فعال کردن گارد ملی برای سرکوب تظاهرات در شهر نیویورک تصمیمی قاطع بگیرند. ترامپ بار‌ها مدعی شده که نیرو‌های امنیتی باید در ایالت‌های مینیاپولیس و واشنگتن مستقر شوند تا بدین ترتیب اعتراضات در این دو ایالت مهار شود.

ترامپ همچنین مدعی شد که تا حد بسیار زیادی اعتراضات در آمریکا مهار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار