معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای ۱۹۰ هرمزگانی به کرونا خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،دکتر محمود حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در ۲۴ ساعت اخیر ۱۹۰ مبتلا به کرونا درهرمزگان شناسایی شده است.

او افزود: با ابتلای ۱۹۰ نفر دیگر به کرونا شمار مبتلایان در استان به چهار هزار و ۴۸۰ بیمار افزایش یافت که از مبتلایان جدید، ۱۰۴ نفر در بندرعباس، رودان ۱۱ مورد، ۱۵ نفر میناب، ۱۸ نفر در قشم و ۱۳ نفر در بندرخمیر ثبت شده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در۲۴ ساعت گذشته یک نفر در استان فوت شد که خانمی ۷۲ ساله با سابقه بیماری کلیوی و قلبی بود که با این مورد شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۵۶ نفر افزایش یافت.

حسین پور افزود: افزود: شهرستان بندرعباس با سه هزار و ۶۱ نفر، میناب با ۳۸۵ نفر، رودان با ۲۳۷ نفر در قشم ۲۳۳ نفر و بندرخمیر با ۱۶۹ نفر بیشترین مبتلایان کرونا در استان را دارند.

او از واحد‌های صنفی خواست از نصب پرده پلاستیکی در درب مغازه خودداری کنند، زیرا این پرده‌ها عامل انتقال بیماری است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۵ درصد از بیماران از زنان خانه دار هستند که می‌تواند به علت خرید‌ها و یا دیگر ارتباط‌ها باشد.

دکتر حسین پور افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی حتما رعایت شود و در محیط‌های بسته که از کولر استفاده می‌شود حتما هرچند ساعت یکبار کولر‌ها خاموش شود و با باز کردن در و پنجره‌ها هوا را تهویه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۸۰ نفر از مبتلایان جدید زن و ۱۱۰ نفر مرد هستند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.