آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با وجود محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طباطبایی  رئیس شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی گفت: آیین‌های سالگرد ارتحال جانگداز حضرت امام خمینی (ره) با وجود محدودیتها، اما رعایت دقیق کامل پروتکل‌های بهداشتی و موازین فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماعات در دیروز و امروز ۱۴ خرداد ماه در مشهد و دیگر شهر‌های این استان برگزار شدند.

او افزود: آیین‌های گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) به طور مشخص توسط هیات مذهبی ثارالله در میدان عدل خمینی، هیات بصیرت در مسجد والفجر واقع در خیابان آیت‌الله عبادی و هیات رهروان روح‌الله فرزندان شهدا در حسینیه این تشکل مذهبی در سطح  مشهد برپا شده‌اند.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی ادامه داد: هیات جامعه‌الحسین رزمندگان اسلام نیز برنامه پیاده‌ر‌وی خانوادگی را به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) ترتیب داد که امروز به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) اجرا شد.

طباطبایی بیان کرد: همه‌ساله در این موعد حزن‌انگیز آیین‌های بزرگداشت توسط هیات‌ها به صورتی باشکوه با حضور انبوه عاشقان امام راحل برپا می‌شد، اما امسال بخاطر شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا و تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماعات این مراسم بطور محدود انجام شده است.

او تصریح کرد: دیشب نیز مردم به صورت خودجوش در برخی مساجد مشهد و دیگر شهر‌های  خراسان رضوی مراسم گرامیداشت امام راحل را برگزار کردند.
 
رئیس شورای هیات‌های مذهبی خراسان رضوی تاکید کرد: هرچند وضعیت برخی از این شهر‌ها از لحاظ شیوع کرونا "سفید" است، اما باز هم مراسم با رعایت دقیق و کامل موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در اجتماعات آن هم بطور محدود برپا شد.

طباطبایی اظهار کرد: امروز ۱۴ خرداد بین نماز ظهر و عصر در محل مصلای شهر‌هایی که از نظر شیوع کرونا وضعیت سفید دارند مراسم محدودی در سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار