دبیر کارگروه تخصصی اشتغال تایباد گفت: تایباد موفق شد در بین شهرستان‌های خراسان رضوی رتبه اول در حوزه اشتغال را کسب کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود بیانی دبیر کارگروه تخصصی اشتغال تایباد گفت: تایباد با کسب ۸۶ امتیاز در سال ۹۸، موفق شد در بین شهرستان‌های خراسان رضوی رتبه اول در حوزه اشتغال را کسب کند.

او افزود: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی میانگین استانی در سال گذشته ۸۶ درصدِ جذب اعتبارات داشته، اما در تایباد ۱۲۴ درصد اعتبار جذب شده و این در حالی است که عددی بالغ بر پنج میلیارد تومان بیش از سهمیه اولیه اختصاصی به شهرستان جذب شده است. تا کنون ۲۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار بین بنگاه‌های اقتصادی روستایی توزیع شده، در حالی ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان از این محل بوده است، با این توزیع اعتبارات موفق شدیم ۸۲۰ شغل جدید ایجاد کنیم که از بابت ایجاد شغل در جایگاه پنجم استان قرار داریم.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال تایباد ادامه داد: یکی از مباحثی که فرماندار تایباد به جد پیگیر آن است موضوع تعاونی توسعه عمران تایباد است که با احداث آن در مرز اتفاقات خوبی برای شهرستان رقم خواهد خورد، ایجاد اشتغال و ساماندهی فعالیت‌های مرزی و افزایش سهم مردم شهرستان از فعالیت مرزی از برنامه‌های این تعاونی است و در کنار آن بنگاه‌های جدید، نوید اتفاقات خوبی را خواهند داد. همچنین با حمایت‌های فرمانداری تایباد بسیاری از کارگاه‌هایی که بعضاً یک دهه تعطیل بودند، مجدداً فعال شدند و کم کم به چرخه تولید بر می‌گردند.

انتهای پیام//م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.