سفارت روسیه در واشنگتن خشونت پلیس آمریکا علیه خبرنگاران در اعتراضات سراسری در این کشور را غیر قابل قبول اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در واشنگتن خشونت پلیس آمریکا علیه روزنامه نگارانی که در حال پوشش اعتراضات در این کشور هستند را محکوم کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن در حساب فیس بوک خود نوشت: استفاده ماموران اجرای قانون آمریکا از تجهیزات ویژه، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور علیه اصحاب رسانه را غیر قابل پذیرش می‌دانیم.

بنا به نوشته خبرگزاری تاس، سفارت روسیه از واشنگتن خواست تا خشونت علیه نیرو‌های رسانه‌ای را در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی متوقف کند. مسکو هدف قرار گرفتن نیکول روسل، روزنامه نگار خبرگزاری اسپوتنیک از سوی پلیس واشنگتن را یادآور شد.

مدیر مسئول خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته به شبکه «روسیه ۲۴» گفت نیکول روسل هنگام پوشش اعتراضات مقابل کاخ سفید از سوی نیرو‌های امنیتی آمریکا هدف قرار گرفته و مجروح شده است. این اتفاق برغم داشتن کارت خبرنگاری و اعلام هویت به پلیس برای این فرد رخ داده است.

همچنین یک دیده‌بان رسانه‌ای از مقامات آمریکایی خواسته است تا طی دستوری، پلیس را از هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران و خبرنگارانی که اخبار اعتراضات ضدنژادپرستی را پوشش می‌دهند، بازدارد و معافیت‌هایی در خصوص بازداشت آن‌ها در این شرایط اعمال کند.

کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) که در آمریکا مستقر است با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از ۲۹ ماه مه (جمعه ۹ خرداد) دستکم ۱۲۵ مورد نقض آزادی مطبوعات در سراسر آمریکا علیه روزنامه نگارانی که اخبار مربوط به تظاهرات ضدنژادپرستی را پوشش می‌دهند، گزارش شده است.

پلیس نه تنها ده‌ها روزنامه نگار را با گاز اشک آور، اسپری فلفل یا گلوله‌های پلاستیکی هدف قرار داده و ۲۰ نفر را دستگیر کرده بلکه تجهیزات آن‌ها مانند دوربین و دستگاه‌های مخابره را تخریب کرده است. همچنین گفته شده است پلیس در شهر مینیاپولیس به دستورات صادر شده در خصوص آزادی آمدوشد خبرنگاران توجهی نکرده و حتی برخی از آن‌ها را با اسلحه تهدید کرده است.

پیشتر نیز خبرگزاری رویترز فیلمی از هدف قرار گرفتن گروه خبری خود در جریان اعتراضات آمریکا از سوی نیرو‌های پلیس این کشور را منتشر کرد.

مرگ یک شهروند سیاهپوست موجی از اعتراضات را نه تنها در درون آمریکا بلکه در کشورهای دیگر دنیا به همراه داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
یه روزی آمریکا همینکارا رو با بقیه میکرد. هر روز یه آشوب و بلوایی توی یکی از کشورهای دنیا و همیشه هم ژست حمایت از به قول خودشون معترضان صلح جو رو میگرفت ولی فکرشو نمیکردند تو کشور خودشون همه چی بزیره به هم. حالا هر کی میرسه یه لگدی به این رژیم آمریکا میزنه. میگند هرچی عوض داره گله نداره
آخرین اخبار