در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولویت دانشگاه خوارزمی برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم است

مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه توضیحاتی داد.

محمد دلنواز، مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط میهمانی در این دانشگاه اظهار کرد: طبق ضوابط سازمان امور دانشجویان، برای اینکه دانشجویان از دانشگاه‌های دیگر به دانشگاه خوارزمی میهمان شوند، باید در سامانه سجاد (سامانه امور دانشجویان) در خواست خود را ثبت کنند.

او افزود: تنها دانشجویان با شرایط خاص مانند افرادی که به بیماری خاصی مبتلا هستند، افراد متاهل، دانشجویان دختر و ... می‌توانند در خواست مهمانی خود را در دانشگاه خوارزمی از طریق سامانه سجاد ثبت کنند. در این شرایط اولویت با دانشجویان دختر است، اما در برخی موارد دانشجویان پسر هم با شرایط خاص می‌توانند به انجام این کار اقدام کنند.

شرایط مهمان شدن در دانشگاه خوارزمی

دلنواز تصریح کرد: افرادی که قصد مهمان شدن در دانشگاه خوارزمی را دارند بعد از ثبت درخواست، دانشگاه مبدا شرایط دانشجویان را بررسی کرده و بعد از موافقت، درخواست دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال می‌کند.

او ادامه داد: دانشگاه خوارزمی در تیرماه هر سال بعد از جمع بندی، تقاضانامه‌ها را به دانشکده‌ها ارسال می‌کند و بعد از بررسی‌های لازم بسته به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، دانشکده‌ها می‌توانند دانشجویان مهمان را بر اساس شرایط خاص مانند معدل و برخی موارد خاص دیگر انتخاب کنند.

اولویت برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه خوارزمی مجازی خواهد بود

محدودیت ظرفیت دانشگاه خوارزمی برای دانشجویان میهمان در دوره روزانه

مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه در دوره روزانه ظرفیت این دانشگاه برای پذیرش دانشجو محدود است، تاکید کرد: دانشجویانی که قصد مهمان شدن در دانشگاه خوارزمی را دارند باید به صورت شبانه و در صورت موافقت گروه آموزشی و دانشکده شروع به تحصیل کنند. مهمان بودن دانشجویان در دانشگاه خوارزمی به مدت ۲ ترم تمدید می‌شود و در صورت درخواست مجدد می‌توانند ۲ ترم دیگر یعنی در نهایت ۴ ترم در این دانشگاه تحصیل کنند و بعد از ۴ ماه یا مهمان دائم این دانشگاه می‌شوند، یا مجدد به دانشگاه محل تحصیل خود باز می‌گردند.

دلنواز ادامه داد: اگر دانشجویان بخواهند به عنوان مهمان دائمی این دانشگاه باشند، نباید معدل کارشناسی آنها در این چهار ترم زیر ۱۲ باشد و معدل کل آن‌ا از میزان ۲ نمره کمتر از معدل گروه نباشد.

اولویت برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه خوارزمی مجازی خواهد بود

شرایط انتقال دانشجویان به دانشگاه خوارزمی

مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی درباره شرایط انتقال دانشجویان به این دانشگاه گفت: شرایط انتقال برای دانشجویان دانشگاه خوارزمی با کمی سختی روبه رو است؛ معیار اصلی دانشگاه خوارزمی در این خصوص رتبه کنکور است، یعنی اگر دانشجویی رتبه دانشگاه ما را در کارنامه سبز آورده باشد، اما در انتخاب رشته، کد رشته دانشگاه دیگر قبل از دانشگاه خوارزمی باشد، در صورت گرفتن انتقالی لازم است که حتما ۲ ماه در دانشگاه خود درس بخواند و بعد از درخواست تقاضا در سامانه سجاد و موافقت دانشگاه می‌تواند بدون پرداخت شهریه یعنی به عنوان دانشجوی روزانه در دانشگاه خوارزمی به ادامه تحصیل بپردازد.

او گفت: البته دانشجو در صورت انتقال می‌تواند رشته خود را تغییر دهد اما لازم است حتما رتبه را در کنکور سراسری آورده باشد تا بتواند در دانشگاه خوارزمی به عنوان میهمان پذیرفته شود.

دلنواز یادآوری کرد: اگر دانشجویی نمره مورد نظر را برای مهمان شدن در دانشگاه خوارزمی نیاورده باشد در صورت داشتن این شرایط می‌تواند برای دانشگاه خوارزمی انتقالی بگیرد؛ الف)دانشگاه مبدا دانشجو در سطح دانشگاه‌های دولتی دیگر باشد. ب) معدل دانشجو در صورت مهمان بودن در دانشگاه خوارزمی باید حداقل یک نمره بالاتر از میانگین گروه خودش باشد. ج) رتبه کنکور او باید برابر آخرین فرد پذیرفته شده بیشتر نباشد.

اولویت برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه خوارزمی مجازی خواهد بود

خوابگاه، مهم ترین دغدغه برگزاری حضوری امتحانات دانشگاه خوارزمی 

مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در این دانشگاه تصریح کرد: ویروس کرونا باعث سخت شدن وضعیت زندگی افراد شده است و از آن جایی که تعداد دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خوارزمی زیاد است؛ بنابراین در شورای آموزشی مصوب کرده ایم تا امتحانات پایان ترم را ترجیحا به صورت مجازی برگزار کنیم، یعنی اولویت برگزاری امتحانات پایان ترم حتما به اینصورت باشد و در مواقع خاص با نظر استاد اگر دانشجویی به خوابگاه احتیاج نداشت، می‌تواند برای امتحانات حضوری در دانشگاه آماده شود؛ چرا که بحث خوابگاه و طرح فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین دغدغه برای دانشگاه و دانشجویان خواهد بود.

اولویت برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه خوارزمی مجازی خواهد بود

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم برای دانشجویان با شرایط خاص

دلنواز با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان خاص مانند کسانی که مشکلات نابینایی دارند، تصریح کرد: تمام محتوای امتحان مجازی دانشگاه خوارزمی به صورت کتبی برگزار نمی‌شود، بلکه در یک سامانه مجازی باید ارزشیابی مستمر در طول ترم، پروژه دانشجو، تکلیف دانشجو مد نظر قرار بگیرد. همچنین امتحانات مجازی به صورت شفاهی یعنی سوال و جواب استاد و دانشجو از دیگر روش‌های امتحان مجازی پایان ترم است.

اولویت برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشگاه خوارزمی مجازی خواهد بود

مدیر آموزشی دانشگاه خوارزمی در پایان یادآوری کرد: روش‌های بسیاری در نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان وجود دارد. یک روش بسیار مهم برای دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی که مطرح شده به اینصورت است که آنان با دریافت سوالات مختلف از استادان بتوانند در منزل به این سوالات پاسخ دهند و نمره پایان ترم آنان بر این اساس ثبت شود.


بیشتر بخوانید:

نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه خوارزمی

تدوین دستورالعمل برگزاری جلسات مجازی دفاع از پایان‌نامه در دانشگاه خوارزمی

عدم اختصاص خوابگاه به دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه خوارزمی

اجرای طرح ۲۰۲۰ در دانشگاه خوارزمی/ خبر خوش برای دانشجویان متأهل دانشگاه خوارزمی

احداث 2 خوابگاه مجهز در تهران و کرج/ خوابگاه های دانشگاه خوارزمی با سطح استاندارد فاصله دارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار