بیش از شش هزار و ۳۴۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف در بروجن کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داوود ربیعی رئیس شبکه دامپزشکی بروجن اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های واصله مردمی مبنی بر وجود دپوی محوله انواع گوشت در یک واحد دامداری، اکیپ بازرسان بهداشتی دامپزشکی به همراه بازرسان شبکه بهداشت و درمان و مأموران اداره اماکن و نیروی انتظامی با کسب دستور از مقام قضایی به محل مورد نظر مراجعه کردند.

او افزود: پس از بازرسی مکان مورد نظر، میزان شش هزار و ۳۴۰ کیلوگرم انواع گوشت فاقد هویت، فاسد و فاقد شرایط ارگانولپتیکی (ویژگی‌های ظاهری و حسی) کشف و ضبط گردید.

ربیعی اضافه کرد: محوله ضبط شده قبل از توزیع در بازار مصرف از سوی متخلف، به دلیل مخاطرات بهداشتی و ایجاد خطر برای بهداشت و سلامت عمومی جامعه با کسب دستور قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج گردید و متخلف جهت برخورد قانونی به مرجع قضایی معرفی گردید.

او ادامه داد: براساس وظایف نظارتی، شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها در راستای ارتقای سلامت غذایی جامعه با هماهنگی‌های صورت گرفته و برنامه ریزی مداوم و مستمر اکیپ‌های بازرسی بهداشتی از رستوران ها، قصابی‌ها و فروشگاه‌های مرغ و ماهی به صورت سر زده بازدید کرده و نسبت به جمع آوری مواد خام دامی غیر بهداشتی اقدام نموده اند که این مواد با اخذ حکم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده اند.

ربیعی از مردم خواست: جهت حفظ سلامت فردی و خانوادگی، در هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری محصول توجه ویژه‌ای داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ اطلاع رسانی نمایند.

بروجن از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.