معاون استاندار سمنان خبر داد؛

پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا

حبیب‌الله خجسته پور گفت: ۱۴ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا در استان سمنان در قالب تسهیلات بانکی حمایت مالی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به بانک‌های عامل استان سمنان ابلاغ‌شده است، گفت: ۱۴ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا در قالب تسهیلات بانکی حمایت مالی می‌شوند.

او بابیان اینکه تعامل بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی برای رفع محدودیت‌ها و مشکلات موجود در مسیر متقاضیان دریافت تسهیلات در دستور کار قرار گیرد، افزود: دستگاه‌های اجرایی نسبت به اطلاع‌رسانی ثبت‌نام افرادی که مشمول ثبت‌نام در سامانه کارا هستند، اقدام کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه در صورت تمدید مهلت ثبت‌نام، از سهمیه‌ای که برای استان تدارک دیده‌شده است، نهایت بهره‌برداری انجام شود، تصریح کرد: مدیران بانک‌ها با اقدامی جهادی، کارکنان و همکاران را توجیه کنند تا همکاری لازم را باکسانی که در این مدت از شیوع کرونا آسیب دیدند، داشته باشند.

خجسته پور بابیان اینکه امید است بانک‌ها برای پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات ابلاغ‌شده اقدام کنند، افزود: با تحقق این هدف کارگران و کارفرمایان در سال جهش تولید باانگیزه بیشتر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

او بابیان اینکه جامعه سلامت و کارکنان شبکه بهداشت و درمان نقش مؤثری در مقابله با شیوع گسترده این ویروس در استان داشتند، تأکید کرد: دهه سوم اسفندماه در بیمارستان‌های چهارگانه استان، میزان بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا ویروس به ۵۰۰ نفر در روز رسیده بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به اینکه میزان بستری افراد مبتلابه کرونا ویروس در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۴۰ بیمار بود، تصریح کرد: همکاری و مشارکت مردم نیز در این راستا بی‌تأثیر نبود.

خجسته پور در ادامه بابیان اینکه بانک خون‌بند ناف در استان سمنان ایجادشده است، گفت: از شورای هماهنگی بانک‌های استان خواستاریم تا با هماهنگی جهاد دانشگاهی استان نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به افرادی که نیت انجام این کار خداپسندانه را دارند اهتمام بیشتری بورزند.

او اضافه کرد: اگر بانک خون‌بند ناف گسترده و فراگیر شود، مردم از بسیاری از بیماری‌ها نجات خواهند یافت و باید برای تحقق این هدف طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.