صالحی گفت: سال‌های ۹۷ و ۹۸ درصد کمی از بودجه ورزشی به فدراسیون‌ها تعلق گرفت و این موضوع باعث شد که تیراندازی نتواند به تعهدات خود عمل کند.

سلمان صالحی رئیس کمیته داوران فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پرداخت معوقات و حقوق داوران تیراندازی اظهار کرد: از سال ۹۷ که معوقه داوران ایجاد شد، یک سری گفتگو‌هایی با رئیس فدراسیون تیراندازی در این باره صورت گرفت. ما نیز گزارش معوقات در سال ۹۷ را به ریاست فدراسیون ارائه کردیم و مشخص شد در سال ۹۸ داوران به چه میزان از فدراسیون طلب دارند.

او افزود: رئیس فدراسیون وقتی در جریان این موضوع قرار گرفت، دستور داد به محض رسیدن بودجه، فدراسیون به صورت اقساط حقوق و مطالبات داوران را به حساب آن‌ها واریز کند. این دستور در امور مالی فداسیون تیراندازی موجود است.

صالحی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق داوران گفت: ما به عنوان کمیته داوران پیشنهادات خود را در جلسه مطرح و به ریاست فدراسیون تیراندازی اعلام کرده ایم. در این زمینه با داوران نیز جلسه گذاشتیم.

او ادامه داد: سال ۹۷ سهمیه المپیک کسب کردیم. فدراسیون تمام تلاش خود را برای به دست آوردن این سهمیه انجام داد. بیشتر بودجه صرف این موضوع شد. ترجیح داده شد به دلیل کمبود بودجه حقوق داوران در آن سال پرداخت نشود. داوران نیز در خصوص این موضوع همکاری خوبی با فدراسیون داشتند.

صالحی گفت: اواخر هر هفته مسابقات لیگ با حضور داوران برگزار می‌شد، اما با اینکه داوران حقوق نگرفته بودند همکاری خوبی با ما داشتند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تیراندازی افزود: درصد کمی از بودجه ورزش در سال ۹۷ به فدراسیون‌ها تعلق گرفت و همین موضوع باعث شد نتوانیم به تعهدات خود به داوران عمل کنیم.

او گفت: سال‌های ۹۷ و ۹۸ به دلیل شرایط اقتصادی کشور بودجه ما نصف شد. این موضوع باعث شد تا فدراسیون با کسری بودجه مواجه شود. فدراسیون تیراندازی ورزشکاران المپیکی دارد. ورزشکاران باید به اردو‌های مختلف اعزام می‌شدند برای همین بیشتر بودجه برای ورزشکاران المپیکی هزینه شد.

صالحی ادامه داد: یک سری از رقابت‌ها مانند مسابقات لیگ نیز در حال برگزاری بود. لیگ تیراندازی درآمد زا نیست و فقط می‌تواند هزینه و درآمد را یکی کند. فدراسیون حداقل سالی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان باید به لیگ کمک کند تا این مسابقات حفظ شود. کمبود بودجه باعث شد به داوران از لحاظ مالی فشار وارد شود. آن‌ها هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده اند. در مجموع فدراسیون در بخش تفنگ، تپانچه و پروازی حقوق داوران را از سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پرداخت نکرده است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تیراندازی گفت: قرار شد که حقوق و معوقات داوران به صورت اقساط به آن‌ها پرداخت شود. البته هنوز این اتفاق رخ نداده است. امیدوارم که مسئولان ارشد نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

او ادامه داد: اکنون ما داوران برتر کشور را در لیگ داریم و روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده ایم و نمی‌خواهیم آن‌ها را از دست بدهیم. مدتی قبل با افشار خزانه دار فدراسیون تیراندازی درباره حقوق داوران صحبت کردیم، او نیز قول پرداخت معوقات داوران را داد و اعلام کرد به محض دریافت بودجه حقوق داوران را در اولویت قرار می‌دهد.

صالحی درباره تاریخ برگزاری مسابقات لیگ گفت: در بخش تفنگ و تپانچه بادی، هم در بخش بانوان و هم آقایان ادامه مسابقات از تیرماه در سالن ۸۰ خط مجموعه آزادی برگزار شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار