مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت شماره گذاری تاکسیهای یورو ۴ تولید شده از سوی شرکت ایرانخودرو که شماره گذاری آنها به دلیل ابلاغیه سازمان محیط زیست ممنوع شده است، گفت: در دو هفته گذشته جلسههای متعددی را برای حل مشکل شماره گذاری تاکسیهای صفر با مدیران دستگاههای مختلف برگزار کردیم تا هرچه سریعتر مشکل رانندگان تاکسی که در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شرکت کردند و خودرو آنها آماده است، اما به دلیل سطح آلایندگی شماره گذاری نمیشود، حل شود.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور افزود: در جلسههای برگزار شده قولهایی داده شد تا با برگزاری جلسه فرا دستگاهی مشکل شماره گذاری تاکسیها حل شود.
ضامنی ادامه داد: قرار بر این شد با معاون اول رئیس جمهور جلسهای برگزار شود تا در این بازه زمانی بتوانیم شماره گذاری هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی یورو ۴ تولید شده در کشور که در صف شماره گذاری هستند، حل شود.
او در واکنش به این سوال که چرا شرکت خودروساز که توانایی تولید خودرو یورو ۵ را دارد، تاکسیها را با سطح آلایندگی یورو ۴ تولید میکند گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که متقاضیان برای خودروهای تولیدی شرکتهای خودروساز صف میکشند و خودروساز با توجه به افزایش تقاضا برای خود هزینه تراشی نمیکند که بخواهد خودرو با سطح آلایندگی یورو ۵ تولید کند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور تصریح کرد: زمانی که به خودروساز امکان افزایش قیمت داده نشود، خودروساز نیز هزینه تولید خود را با تولید خودرو یورو ۵ افزایش نمیدهد.
بیشتر بخوانید:
پشت پرده احتکار تاکسی های صفر در پارکینگ
واریز مابهالتفاوت سهمیه سوخت آژانسها، تاکسیهای اینترنتی و تلفنی
ماجرای لغو شماره گذاری تاکسیهای نو از سوی پلیس راهور
انتهای پیام/