رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نیشابور گفت: بودجه احیا و بازسازی سایت موزه شادیاخ نیشابور در پی سفر ریاست محترم جمهور واریز و مراحل کار شروع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نیشابور گفت: درسفر دو سال پیش رئیس جمهوری به نیشابور ۴۵۰ میلیارد ریال بودجه برای منطقه تاریخی نیشابور تصویب شد قرار بود این بودجه طی سه سال به نیشابور تخصیص یابد که در سال اول محقق نشد.

او افزود: خوشبختانه در سال مالی قبل مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال برای این امر در نظر گرفته شد که تخصیص پیدا کرده است و می‌تواند وضعیت بافت تاریخی نیشابور را دچار تغییر کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده نیز ۳۰۰ میلیارد ریال تصویب‌شده پرداخت شود تا نیشابور به سمت اولویت‌های خود حرکت کند.

اعتمادی به محل هزینه کرد این بودجه اشاره و بیان کرد: سایت موزه شادیاخ که یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی کشور است، هدف اول این بودجه است تا مرمت، بازسازی و آغاز فصل جدید کاوش را شاهد باشیم که ۹۰ درصد این بودجه معادل حدود ۱۳۵ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است.

او تصریح کرد: همچنین ۱۰ درصد این بودجه معادل ۱۵ میلیارد ریال به بخش خیام اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تاکید کرد: بار‌ها مسئولان نیشابور، این شهر را با عنوان صنعتی و کشاورزی معرفی کرده‌اند، ولی اعتقاد داریم نیشابور شهری گردشگر پذیر است و باید به این سمت حرکت کند.

اعتمادی به شرایط گردشگری با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره و اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های جدی که بر اثر کرونا به صنعت گردشگری وارد شده، توجه به گردشگری داخلی و محلی، راهکار برون رفت موقت از این معضل است.

او گفت: این شهرستان با دارابودن بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی که ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، از مهمترین شهر‌های تاریخی و گردشگری کشور است که از طرف سازمان یونسکو به عنوان شهر پایدار ایرانی در کنار شهر‌های اصفهان و شیراز انتخاب شده است.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.