رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز گفت: شهرداری احداث پارک‌های بانوان مناطق ۲،۵،۷و ۹ شیراز را تکمیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد تنوری با اشاره به یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با موضوع بررسی و نظارت بر پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار سال ۹۹ در حوزه کمیسیون فرهنگی که با حضور اعضا، مدیران شهرداری، مشاوران و کارشناسان شورا تشکیل شد، بر تحقق ماموریت سازمان فرهنگی در برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های گذران اوقات فراغت شهروندان تاکید کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص تامین زمین مناسب در مناطق ۲،۵،۷و۹ شیراز، تصریح کرد: شهرداری باید تا نیمه نخست امسال پروژه‌های احداث پارک بانوان در این مناطق را اجرایی کند.

او به پروژه پارک‌های موضوعی همچون احداث پارک بانوان در مناطق شهری اشاره داشت و گفت: با توجه به گزارش استخراجی از سیستم فرابر و عدم درج درصدی از اجرای پروژه مقرر شد گزارش اجرای این پروژه‌ها از سوی شهرداری به کمیسیون ارائه شود.

تنوری بر تهیه پیوست فرهنگی پروژه تاکید کرد و افزود: پیرو پیگیری‌های انجام شده درسال ۹۸ در خصوص باغ بانوان واقع در بلوار امیرکبیر مقرر شد با نصب حفاظ بر روی پل شهدای کشن امکان تجمیع باغ خانواده و باغ بانوان فراهم شود.

او یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین آب برای حفظ و پایداری باغات احداثی و رعایت موارد زیست محیطی مقرر شد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گزارش نحوه تامین آب این پروژه‌ها را به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پروژه احداث پردیس سینمایی در بوستان جوان تصریح کرد: با توجه به گزارش استخراجی از سیستم فرابر و تاخیر ۱۶ درصدی از اجرای پروژه و همچنین برگزاری مناقصه محدود توسط شرکت شهر راز به عنوان عامل چهارم و تغییر جنس سازه سقف پروژه مقرر شد جزئیات این پروژه نیز در کمیسیون بررسی شود.

تنوری گزارش اجرای پروژه، دلایل و توجیحات برگزاری مناقصه محدود، دلایل تاخیر اجرای پروژه، جدول زمان‌بندی اجرای پروژه و تهیه پیوست فرهنگی پروژه را از جمله مواردی دانست که باید مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: مقرر شده است کاربرگ مناسب و ایجاد ساختار نظارتی با کمک مشاوران کمیسیون تهیه و با بازدید از پروژه نتایج به کمیسیون ارائه شود.

گفتنی است با توجه به تعاریف مختلف حاصل شده از عناوین باغ و پارک مقرر شد در نامگذاری پروژه به ماهیت پروژه توجه ویژه شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.