پلمب در انتظار ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمان کرونا

مدیر منطقه دو شهرداری یزد از تشدید برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز انجام شده در دوران کرونا و پلمب آن‌ها خبر داد.

پلمب در انتظار ساخت و ساز‌های غیر مجاز در زمان کروناسید ابوالفضل کشفی مدیر منطقه دو شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: در حالی که تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری برای حفظ سلامتی مردم  در حال مبارزه با ویروس کرونا بودند، تعدادی از افراد به صورت هدفمند اقدام به ساخت و ساز‌های غیر مجاز کردند که ضمن برخورد با آنها، ساخت و ساز‌های انجام شده نیز، پلمب می‌شود.

او افزود: ساخت و ساز‌های غیر مجاز شهری باعث آشتفتگی در شهر می‌شود و عزم و جدیت در همه دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، نظام مهندسی ساختمان و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید به وجود آید تا شاهد گشایشی در این ناهنجاری مهم در حوزه مدیریت شهری باشیم.

کشفی اظهار داشت: مالکان و پیمانکاران ساختمانی باید در اجرای پروژه ساختمانی خود پایبند به ضوابط، اصول مهندسی و قانونی باشند و از قانون سر پیچی نکنند.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد هدف از اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز را تلاش برای ارتقای ضریب ایمنی و امنیت زندگی شهروندان، رعایت اصول شهرسازی و قواعد فنی و مهندسی عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات و وظایف متداول مدیریت شهری مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز است و به همین دلیل شهرداری‌ها خود را مؤظف می‌داند به صورت مدام با بازرسی در محله و اماکن شهر، زمین‌های در حال ساخت و ساز غیر مجاز را شناسایی کرده و آن را پلمب یا تخریب کنند.

او تصریح کرد: از ابتدای سال جاری باحکم قضائی تا کنون پنج مورد پلمپ، تعداد شش مورد تخریب و ۱۰ مورد پُرکردن گود و تعداد ۲۰ مورد جمع آوری نخاله‌های ساختمانی  به همت منطقه دو شهرداری یزد اجرا شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.