مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اعلام تغییر زمان فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی-تاریخی استان، ساعات کاری موزه‌های استان را تا پایان شهریور ماه امسال اعلام کرد.

ساعت کاری موزه‌های زنجان تا پایان شهریورماه سال جاری اعلام شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: به دنبال شیوع کرونا ویروس و تعطیلی موزه‌های استان، اماکن تاریخی و موزه‌ها تحت پوشش این اداره کل پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله به کرونا با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و بر اساس اطلاعیه اداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی، از روز شنبه ۱۰ خرداد بازگشایی و در حال ارائه خدمات هستند و کلیه موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی موظفند نسبت به نصب تابلو نرخ ورودیه در محل مناسب در معرض دید بازدیدکنندگان اقدام کنند.

ارجمند افزود: بازدید از موزه ذوالفقاری، موزه رختشویخانه، موزه صنایع‌دستی عمارت دارایی زنجان، موزه باستانشناسی ابهر، موزه سلطانیه و کتله خور همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر، برای علاقه‌مندان امکان پذیر خواهد بود.
 
او گفت:در مجموعه‌های فرهنگی ـ تاریخی که دارای چند موزه با بنای تاریخی هستند،  نصب تابلو راهنما برای هر بنا و زیرنویس ،تابلو‌های دو زبانه برای معرفی اشیاء ،اماکن و بنا‌های تاریخی ـ فرهنگی ضروری است .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: موزه‌های استان زنجان به عنوان گنجینه‌های بی بدیلی از فرهنگ و هنر مردم زنجان محسوب می‌شود. زنجان با این همه قدمت حرف‌های ناگفته بسیاری دارد که برخی از آن‌ها در دل موزه‌های این دیار نهفته است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.