کلانتری به تشریح آخرین اقدامات دولت برای بررسی وضعیت آتش سوزی زاگرس (جنگل‌های غرب کشور) پرداخت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست عصر امروز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات دولت برای بررسی وضعیت آتش سوزی زاگرس (جنگل های غرب کشور) اظهار کرد: نمایندگان مجلس امروز جلساتی برای بررسی آتش سوزی منطقه زاگرس مرکزی گذاشته بودند؛ خوشبختانه آتش سوزی تا کنون مهار شده است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه تا کنون فقط در  ۹۱۸ هکتار آتش سوزی در جنگل های جنوبی رخ داده، افزود: دلیل آتش‌سوزی اخیر بارندگی‌های مناسب است؛ با بارندگی‌ها علف‌های زیادی رشد کرده که با شروع گرما در منطقه بستری برای آتش ایجاد کرده اند؛ بالاخره آتش‌سوزی در همه دنیا رخ می‌دهد. سال گذشته جنگل‌ها و مراتع استرالیا با آن همه امکانات حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار سوخت که این میزان در کانادا ۶۰۰ هزار هکتار بود، پس نباید خیلی نگران باشیم.

کلانتری با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد آتش مهار شده،گفت: ممکن است در هر منطقه‌ای آتش سوزی دیگر اتفاق بیافتد. به دنبال این هستیم با همکاری نمایندگان و دولت پروژه زاگرس مرکزی که سال گذشته در بودجه پیش بینی شده بود را امسال اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار