رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش در تلاش هستند تا با دسترسی به سران جامعه سیاهپوستان، کنترل ناآرامی‌های رو به گسترش در این کشور را در دست بگیرند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، برخی منابع آگاه از تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش برای دسترسی به سران جامعه سیاهپوستان و گفتگو با آن‌ها در اواخر این هفته خبر دادند.

در حالیکه رئیس جمهور آمریکا و تیم مشاورانش هنوز نتوانسته اند به جمع بندی مشخصی در خصوص بهترین راهکار برای پاسخگویی به ناآرامی‌های سراسری در این کشور دست یابند، به نظر می‌رسد کاخ سفید قصد دارد با نشست با رهبران جوامع سیاهپوست، به اعتراضات گسترده که از کنترل آن‌ها خارج شده، خاتمه دهد.

رئیس جمهور آمریکا طبق برنامه قرار است امروز کنفرانسی تلفنی با فرمانداران، مقامات پلیس و مقامات ارشد امنیتی داشته باشد. این در حالیست که ترامپ همچنان با توئیت‌های خود خشم معترضان را بیش از پیش برمی انگیزد. او پیشتر گروه آنتیفا، جنبش ضد نژادپرستی، را عامل تشدید ناآرامی‌ها در این کشور معرفی کرد.

برخی منابع داخلی در کاخ سفید نیز معتقدند رئیس جمهور باید برای کنترل این اعتراضات به صحبت‌های سران جوامع سیاهپوستان گوش دهد تا بتواند به درک درستی از واقعیت ماجرا دست یابد.

سی ان ان در پایان یادآور شد هنوز مشخص نیست که نشست با سران جامعه سیاهپوستان چه زمان تحقق می‌یابد. هرچند برخی مشاوران ترامپ آن را پیش از هر گونه اقدام جدی برای مواجهه با بحران جدید، ضروری می‌دانند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
تنها راهه عدالت وپایان نژاد پرستی نابودی نظام سرمایه داری است.
نظام لیبرال فقط و فقط به پول اهمیت می دهد.
مردم آمریکا تا کی باید سپر بلایه اسراییل شوند !!!!
آخرین اخبار