کرونا منجر به انباشت پارچه روی دست طاقه فروشان شد، اما آیا می‌توان از این صنعت راکد در جهت تقویت جبهه مقابله با بیماری برای تولید ماسک و گان استفاده کرد؟

ماسک پارچه ایامیرقدیمی نژاد رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با انتشار ویروس کرونا، برنامه ریزی های تجار پارچه بهم ریخت چرا که این افراد سفارش پارچه به کارخانجات نساجی داده بودند.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تشریح کرد: پارچه های بهاره را باید به فصل خود فروخت چرا که برای ماه های  آتی دیگر کاربردی ندارد. چه بسا این اقلام به علت اهمیت مد و رنگ سال در سال های بعد هم کاربردی ندارد.

این مقام مسئول افزود: باید چاره ای برای فروش اندیشیده شود. این صنف صدمات جبران ناپذیری خورده  و بسیاری از کسبه ورشکست شده اند. 


بیشتر بخوانید


قدیمی نژاد ادامه داد: باید وام بیشتری به کسبه پرداخت شود تا بتوانند جبران خسارت کنند. از دولت و مردم توقع داریم بیشتر به فکر مردم و کسبه باشد چرا که اینگونه این صنف از دور خارج خواهند شد و دود آن به چشم دولت خواهد رفت.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه ادامه داد: بسیاری از کارخانجات به صورت نیمه سوز فعالیت می کنند. تورم و گرانی در جامعه بیداد می کند و در قبال آن بودجه مردم کاهش داشته است. 

این مقام مسئول درخصوص علت رکود بازار پوشاک، ادامه داد: زمانی که پارچه به پوشاک تبدیل می شود باید پرو شود. زمانی که لباسی پرو می شود مشتری بعدی ترس از انتقال ویروس کرونا دارد و این استرس نمی گذارد افراد علاقه ای به خرید داشته باشند. همچنین تمامی مجالس از عروسی و جشن تولد گرفته تا عزا تعطیل شده است که همین امر باعث تقاضا برای خرید لباس کاهش یابد.

گفتنی است، با انباشت پارچه در انبارهای طاقه فروشان و کسادی بازار این صنف، این سوال مطرح می شود که تا چه صنعت پارچه این امکان را دارد که در جبهه مقابله با کرونا همانند ماه های ابتدایی امسال ورود کرده و در تولید ماسک و گان پزشکی همکاری کند، باید دید اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه چطور پیش زمینه همکاری با وزارت صمت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را آماده می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار