توت فرنگی کاران کامیارانی سالانه ۱۱ هزار تن محصول برداشت و روانه بازارمصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهرام کوشکی گفت: اجرای طرح تونل پلاستیکی برای کشت محصول توت فرنگی در این شهرستان موجب برداشت زود هنگام ۴۰ روزه این محصول نسبت به دیگر مناطق شد.

او افزود: هم اکنون در این شهرستان حدود ۶۲۰ هکتار زمین به کشت توت فرنگی اختصاص یافته که دو بهره دار حدود سه هزار و ۵۰۰ متر مربع هکتار از باغات خود را به تونل پلاستیکی تجهیز کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران ادامه داد: این دو بهره بردار در روستای یمینان سفلی مشغول بکار هستند که از ۲۰ فروردین شروع به برداشت محصول خود کرده و محصول شأن به عنوان نوبرانه و ۴۰ روز زودتر از زمان برداشت روش سنتی با قیمت خوب به بازار عرضه شده است.

کوشکی با بیان اینکه توت فرنگی همه ساله در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت وارد بازار می‌شود و از قیمت گرانتری برخوردار است، یادآور شد: برداشت زود هنگام در روش تونل پلاستیکی به بهره‌بردار این امکان را می‌دهد که محصول خود را به قیمت محصولات گلخانه‌ای به فروش رسانده و درآمدی چند برابر عاید وی شود.

اوبیان کرد: هم اکنون در این شهرستان ۸۰۰ بهره بردار توت فرنگی مشغول بکار هستند و سالانه ۱۱ هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازار می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کامیاران گفت: در صدد هستیم میزان سطح کشت توت فرنگی به روش تونل پلاستیکی را در سال جاری با توجه به مزیت‌های آن افزایش دهیم.

کوشکی اظهار داشت: تونل پلاستیکی روشی جدید در کشت و داشت محصول توت فرنگی است که با توجه به نتایج بدست آمده در سال زراعی جاری، این روش قادر است عملکرد محصول را از ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.