اقدام معنادار نماینده دموکرات در بحبوحه گسترش اعتراضات در آمریکا

نماینده آمریکایی پیام توئیتری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۴ همزمان با برگزاری اعتراضات به نژادپرستی در آن سال را منتشر کرد که گویی برای شرایط فعلی نوشته شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایلهان عمر، نماینده دموکرات مینه‌سوتا (شهری که به کانون اعتراضات به نژادپرستی در آمریکا تبدیل شده است) در کنگره در توئیتی به بازنشر واکنش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه این کشور، به حوادث سال ۲۰۱۴ میلادی در آمریکا پرداخت.

او در توئیتر خود‏ پیام توئیتری ۲۰ مارس ۲۰۱۴ ترامپ را بازنشر کرد که گویی برای شرایط فعلی آمریکا نوشته شده است: «ترامپ: تقریبا به نظر می‌رسد آمریکا هیچ رئیس جمهوری ندارد – ما در کشتی بی‌سکانی هستیم که به سمت فاجعه‌ای بزرگ پیش می‌رود. همه شانس بیاورید!»

اقدام معنادار نماینده دموکرات در بحبوحه گسترش اعتراضات در آمریکا

این توئیت در حالی منتشر می‌شود که ترامپ پیش از این هم معترضان را اراذل و اوباش خوانده بود و با این اقدام خود، موجب برانگیخته خشم آنان شد.

فرگوسن -شهری که بیشتر جمعیت آن را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند- در سال ۲۰۱۴ به کانون تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا تبدیل شد. در آن زمان باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بود. هزاران نفر از مردم این شهر در اعتراض به قتل یک نوجوان سیاهپوست به دست یک پلیس سفید پوست چندین روز مداوم تظاهرات کردند. «مایل براون»، نوجوان ۱۸ ساله سیاهپوست، در ماه اوت همان سال با اصابت گلوله یک پلیس سفیدپوست کشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این بازی و تکرار تاریخ 200ساله خونین سفیدپوستان مهاجر به قاره آمریکاست که از همان روزهای کشف این قاره با حمله و کشتار و تجاوز و اعدام و زنده زنده آتش زدن این بومیان رنگین پوست مقابل کلیساها که صاحبخانه و سرخ پوستان آمریکا نامیده میشدند یا به برده گی و برده داران فروخته شدند و یا با تهدید در مزارع و کارخانجات بعنوان نیروی رایگان به کار گمارده شدند و این وضعیت تا به همین امروز بصورت برده داری نوین هنوز هم ادامه دارد و همه منبعث از این است که نژاد سفید خود را برتر از ساکنین اصلی آمریکا میدانند که یا منقطع النسل شدند و یا چنان رام شده اند که بدون داشتن غل و زنجیر در دست و پا هنوز هم باید مطیع بی چون و چرای قوانین سفیدپوستان نزاد پرست باشند و محروم از همه چیز مانند آزادی - آزادی بیان - حقوق بشر.........
آخرین اخبار