پانزدهمین مرحله پرداخت یارانه دستمزد در خراسان جنوبی به ۳۸ کارفرما بهره‌مند از مزایای این طرح پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: دراین مرحله ۲ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال به کارفرمایان بهره‌مند از مزایای این طرح پرداخت شد.

 او افزود: یارانه دستمزد وجهی است که توسط دولت به موجب شیوه نامه ابلاغی به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰ تا ۳۵ سال اطلاق می‌شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر باشند، به عنوان یارانه، به کارفرما پرداخت می‌شود.

 اشرفی سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی را معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود عنوان کرد و گفت: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید دستگاه هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه است.


بیشتر بخوانید: بهره مندی ۶۸۴ نفر شغل اولی از مزایای طرح یارانه دستمزد


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است که بر اساس صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می‌شود.

تاکنون از ابتدای اجرایی شدن این طرح در استان و طی ۱۵ مرحله، ۱۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال به بیش از ۲۰۰ واحد پذیرنده برای بکارگیری نیروی‌های شغل اولی پرداخت شده است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.