معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۲ میلیون متر مربع از بدنه بزرگراه‌های کلانشهر مشهد درختکاری شده و فضای سبز آن توسعه پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یعقوبی معاون شهردار مشهد گفت: بزرگراه‌های سبز به عنوان عناصر زنده و کارا، نقش بسیار مهمی در افزایش زیست‌پذیری شهر دارند و به همین منظور بدنه و حاشیه تمامی بزرگراه‌های شهری مشهد در مسیر رفت و برگشت تبدیل به فضای سبز شده است که از جمله این بزرگراه‌ها می‌توان به بزرگراه آزادی، شهید سلیمانی، شهید شوشتری، شهید کلانتری، شهید چراغچی، شهید بابا نظر، رضوی، بزرگراه آسیایی، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وکیل آباد اشاره کرد.

او افزود: گونه‎های گیاهی مورد استفاده در بدنه بزرگراه‌ها تماماً از گونه‎های مقاوم و با نیاز آبی حداقل و سازگار با شرایط اقلیم شهر مشهد و قابل کاشت در زمین‌های شیبدار انتخاب می‎شوند همچنین با توجه به کمبود منابع آب، جایگزینی چمن کاری‌ها با گیاهان پوششی با نیاز حداقل به آب و درختان و درختچه‌های مقاوم و ماندگار در دست اجرا است.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر مساحت پارک‌های خطی احداث شده در حاشیه بزرگراه‌ها حدود ۴۵۰ هزار متر مربع و فضای سبز غیر پارکی بزرگراه‌ها بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.