بخش جراحی قلب اطفال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی قلب نوزاد ۸ روزه، ۲کیلو و ۸۰۰ گرمی را با موفقیت انجام داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمود حسین‌زاده ملکی فوق تخصص جراحی قلب و عروق، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این بخش در بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت:  نوزاد ۸ روزه به وزن ۲۸۰۰ گرم، جراحی قلب باز انجام شد.

او  افزود: خوشبختانه با امکاناتی که در مراکز پیشرفته شرق کشور وجود دارد سعی شده تا از روش‌های تسکینی برای نوزادان با بیماری‌های مادرزادی قلب و عروق کمتر استفاده شده و بیماری آن‌ها را با انجام اعمال جراحی لازم برطرف کنیم.

این دکتر قلب و عروق ادامه داد: با همکاری‌هایی که با بیمارستان رضوی داشته‌ایم سعی کردیم تا این رشته پیچیده و با تکنولوژی بالا را با استفاده از بهترین تجهیزات موجود در این مرکز درمانی راه‌اندازی کنیم چراکه بیمارستان رضوی از نظر اتاق عمل و آی‌سی‌یو در سطح بالایی قرار داشته و برای تأمین دارو‌های لازم حین عمل یا پس از آن شرایط در این مرکز کاملا آماده است.

 حسین زاده بیان کرد: در  خراسان به دلیل شرایط جغرافیایی و نیز به دلیل وجود نازنین امام رضا (ع)، بیماران فراوانی به این شهر مراجعه کرده و تعداد بیماران مادرزادی قلب نیز در این میان کم نیست، بنابراین امیدواریم بتوانیم این رشته را در این بیمارستان تحت مدیریت بهتری گسترش دهیم تا با ورود این مجموعه خصوصی به این عرصه، به مجموعه‌های دولتی در کمتر شدن بار مراجعان کمک کنیم.

او تصریح کرد: هم‌چنین با توجه به تجهیزات پیشرفته موجود در این مجموعه می‌توان از این ظرفیت در مشهد مقدس به خوبی بهره برد و خدمات گسترده‌‎ای را به بیماران در این حوزه ارائه داد.

این دکتر قلب و عروق تاکید کرد: با همتی که در مجموعه آستان قدس رضوی و مدیریت بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشاهده می‌شود، امکان جراحی بیماران با سنین پایین‌تر و وزن‌های کم‌تر فراهم شده و معالجه این بیماران راحت‌تر صورت خواهد پذیرفت.

حسین زاده اظهار کرد: آخرین موردی که در این زمینه با موفقیت جراحی شد و با این جراحی، جراحی این نوع بیماران در این بیمارستان از سر گرفته شد، نوزاد ۸ روزه با وزن ۲۸۰۰ گرم است که مورد جراحی قلب باز قرار گرفته و در حال سپری کردن دوران نقاهت در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان است که وضعیتش رو به بهبودی بوده و طی روز‌های آینده با سلامت کامل قلبی مرخص خواهد شد.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۲۳:۵۶ ۲۵ تير ۱۳۹۹
دخترم شش سالشه و یه ماه پیش آقای دکتر حسین زاده عمل قلب باز انجام دادن.واقعا ازشون ممنونم کارتون عالی و دستشان سبک .الان دخترم خوب خوب شده