مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از پلمب یک مؤسسه غیرمجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور توسط پلیس خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم حاجی زاده، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان اظهار کرد: متأسفانه باوجود تذکرات و اطلاع رسانی‌های این اداره کل، عده‌ای تحت عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور، بدون دانش و شرایط لازم برای این موضوع کاملاً تخصصی، با ارائه اطلاعات نادرست، اقدام به فعالیت غیر مجاز کرده اند و به جهت ترغیب و ایجاد انگیزه کاذب در متقاضیان، برخلاف واقعیت‌ها در مورد اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در خارج از کشور، در فضای مجازی به‌صورت گسترده تبلیغ می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه در مواردی پس از اخذ مبالغ بسیار زیاد از متقاضیان و عدم پیگیری فرآیند پذیرش و اعزام، موجب گمراهی آنان می‌شوند، گفت: به این افراد و موسسات غیر مجاز هشدار داده می‌شود این فعالیت‌های غیرقانونی را متوقف کنند.

رعایت قانون توسط موسسات اعزام دانشجو الزامی است

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان  ادامه داد: وزارت علوم طبق وظیفه ذاتی و قانونی خود، به منظور صیانت از حقوق شهروندان با همراهی و مشارکت همکاران محترم در پلیس امنیت و پلیس فتا، پیگیر برخورد قانونی با این فعالیت‌ها است.


بیشتر بخوانید: ضوابط و شرایط برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه‌ها ابلاغ شد


مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان گفت: در هفته گذشته دفتر یکی از این نوع مؤسسات غیر مجاز به عنوان مصداقی از این نوع فعالیت، که در فضای مجازی به روش‌های ارسال پیامک و ... تبلیغ غیرواقعی فراوانی را برای جذب متقاضیان انجام می‌داد؛ با هماهنگی حراست سازمان امور دانشجویان و پلیس امنیت پلمب شد.

حاجی زاده تاکید کرد: والدینی که برای اعزام فرزندانشان جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور نیازمند مشورت هستند؛ صرفا با مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت علوم هستند، مشورت کنند. اسامی این مؤسسات در سایت این اداره‌کل در دسترس عموم است.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: خانواده‌ها باید تمامی اطلاعات در مورد تایید دانشگاه، رشته مورد تقاضا، هزینه‌های تحصیل و زندگی، تعرفه‌ها و ... را قبل از هر نوع تعهد و امضاء قراردادی، مورد بررسی دقیق قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار